Trzecia generacja ciągników Kubota serii MGX (2)

Trzecia generacja ciągników Kubota serii MGX (2)

W ramach spotkania European Agri Dealer Convention 2016, jakie odbyło się w dniach od 24 do 27 października we francuskiej miejscowości Lille, firma Kubota Corporation zaprezentowała nową gamę ciągników MGX III, zaprojektowaną w celu zastąpienia uznanej i cieszącej się dużym powodzeniem serii MGX II. Warto dodać, że gama ciągników o oznaczeniu MGX po raz pierwszy obejmie model o mocy poniżej 100 KM, co otwiera nowe możliwości rynkowe dla japońskiego producenta.

 

Ciągniki serii MGX niezmiennie cechują się doskonałą wydajnością uzyskaną dzięki ich potężnym, a zarazem oszczędnym silnikom. Kolejnym ich znakiem rozpoznawczym jest niezrównana zwrotność osiągnięta przez zastosowanie przedniego mostu opartego na przekładni stożkowej z systemem zacieśniania skrętu Bi-Speed Turn. Zaawansowaną kabinę o czterosłupkowej konstrukcji oraz całkowitej powierzchni przeszklenia prawie 6m2 wyróżnia świetna widoczność.

 

Wprowadzając serię MGX III firma Kubota rozszerza gamę ciągników o oznaczeniu MGX z czterech do pięciu modeli w celu zwiększenia swojej obecności w segmencie rynku od 90 do 140 KM. Modele M95GX, M105GX, M115GX, M125GX i M135GX dysponują najbardziej pożądanymi przez klientów parametrami pozwalającymi na zwiększenie wydajności i optymalizację kosztów.

 

Bogate wyposażenie dla najbardziej wymagających

 

Trzecia generacja serii GX obejmuje 5 modeli: M95GX (104 KM), M105GX (111 KM), M115GX (123 KM), M125GX (133 KM) oraz M135GX o mocy (143 KM). Przy czym modele M95 i M105 pracują na jednostkach napędowych o pojemności 3,8l a pozostałe trzy na silniku 6,1L

 

Krzywa momentu obrotowego nowych ciągników MGX III została zoptymalizowana w celu zapewnienia około 26% większej wydajności w stosunku do gamy MGX II, co przyczynia się do wzrostu produktywności i zmniejszenia zużycia paliwa. Ponadto silniki serii MGX spełniają rygorystyczne normy emisji spalin Euro 4 dzięki połączeniu technologii SCR i DPF.

 

Nowe ciągniki, podobnie jak ich poprzednicy, wyposażone zostały w bezkonkurencyjną przekładnię Power Shift oferującą aż osiem biegów zmienianych pod obciążeniem w trzech zakresach. Przekładnia w standardzie oferuje także możliwość pracy w trybie automatycznym zarówno na polu jak i w transporcie.

 

Firma Kubota, świadoma obecnych wymagań stawianych przez rolnictwo, oferuje doskonałe rozwiązanie dla każdego rodzaju prac dzięki szerokiej gamie wyposażenia dodatkowego. Wszystkie modele MGX III są w 100% kompatybilne z ISOBUS, co pozwala na wykonywanie pracy z maksymalną wydajnością i dokładnością, tym samym oszczędzając materiał siewny, nawozy i środki ochrony roślin.

 

Oprócz tego dla serii MGX III przygotowano dwa nowe ładowacze czołowe, LA1955 i LA2255 idealnie współgrające z wchodzącymi na rynek ciągnikami.

 

Komfort jazdy i pracy

 

Aby wyjść naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na większy komfort pracy operatora, nawet w przypadku ciągników średniej wielkości, gama MGX III oferuje opcję amortyzacji przedniej osi we wszystkich modelach.

 

Obsługa ciągników tej serii jest łatwa i intuicyjna, dzięki temu operator może całkowicie skupić się na pracy. W kabinie, wszystkie ważne elementy sterowania umieszczone są w zasięgu ręki. Klimatyzowana kabina ciągnika wyróżnia się również niskim poziomem hałasu, co przyczynia się do stworzenia optymalnego otoczenia pozwalającego sprostać wielogodzinowej pracy.

 

Dobra trakcja i unikalna zwrotność gamy MGX III pozwalają na manewrowanie na ograniczonej przestrzeni, bez potrzeby cofania i robienia wieloetapowych nawrotów. Jest to możliwe dzięki opatentowanemu systemowi skrętu BI-Speed Turn, który po przekroczeniu kąta skrętu kół 35° automatycznie zwiększa prędkość kół przednich, co sprawia, że ciągniki serii GX są najzwrotniejszymi maszynami w tej klasie dostępnymi na rynku.

źródło: Kubota