Unowocześniona seria ciągników New Holland T8

Firma New Holland Agriculture unowocześniła swoją gamę ciągników T8, wprowadzając do niej technologię Hi-eSCR ECOBlue™, by maszyny spełniały wymogi norm emisji Tier 4B. Obecnie cała seria charakteryzuje się wyższą mocą w porównaniu do poprzedników, zachowała przy tym swoją doskonałą efektywność paliwową. Modernizacja obejmuje również szereg udogodnień zwiększających komfort operatora, jak również rozwiązania optymalizujące konfigurację ustawień maszyny i jej konserwację.

Seria T8 to ciągniki tradycyjne o najwyższej mocy na świecie – oświadczył Luca Mainardi, dyrektor ds. zarządzania produktami odpowiedzialny za ciągniki i produkty PLM – a dzięki technologii Hi-eSCR ECOBlue™ ich osiągi są teraz jeszcze lepsze. Nasze dalekowzroczne podejście do norm emisji, polegające na zastosowaniu już na wczesnym etapie technologii redukcji katalitycznej (SCR) w maszynach o mocy powyżej 120 KM, przekłada się na ogromne korzyści dla naszych klientów i okazało się doskonałym wyborem, gdyż technologia ta jest obecnie uznawana za obowiązujący standard w branży dla maszyn o dużej mocy.

Unowocześniona seria T8 charakteryzuje się jeszcze większą mocą i oszczędnym zużyciem paliwa dzięki technologii Hi-eSCR ECOBlue™

Sercem każdej maszyny T8 jest silnik Cursor produkowany przez firmę FPT. Dzięki zastosowaniu najnowszej technologii podczas jego projektowania silnik Cursor łączy w sobie dużą moc i oszczędność paliwa. We wszystkich pięciu modelach należących do serii zwiększeniu uległa moc znamionowa i maksymalna, co przekłada się na znaczny wzrost wydajności. W przypadku wymagających zadań związanych z układem hydraulicznym, WOM i transportem, system EPM (Engine Power Management) pozwala uzyskać dodatkowo aż 71 KM. Na przykład moc znamionowa modelu T8.320 wynosi 250 KM, ale dzięki EPM w razie potrzeby może ona wzrosnąć nawet do 320 KM.

Dzięki technologii Hi-eSCR ECOBlue™ silnik „oddycha świeżym powietrzem”, więc czas reakcji w przypadku wzrostu obciążenia jest znacznie krótszy w porównaniu do równorzędnych modeli Tier 3. Oznacza to, iż ciągnik jest w stanie utrzymać stałą prędkość w zmieniających się warunkach, nie zwalniając na przykład podczas jazdy z ciężką przyczepą, co w konsekwencji zwiększa wydajność.

Optymalizację osiągów uzyskano przy zachowaniu kosztów eksploatacji, konserwacji i zużycia paliwa na niskim poziomie porównywalnym do poprzedniej serii T8 kompatybilnej z normami Tier 4A. Zużycie paliwa jest natomiast o 10% niższe w porównaniu do ciągników T8000 kompatybilnych z normami Tier 3, zaś długie, bo aż 600-godzinne odstępy pomiędzy przeglądami serwisowymi pozwalają utrzymać niskie koszty eksploatacyjne. Jako ewolucja istniejącego systemu redukcji katalitycznej SCR ECOBlue™ technologia Hi-eSCR ECOBlue™ działa niemal tak samo, co stanowi niebagatelną zaletę dla użytkowników już obeznanych z tym rozwiązaniem.

Silnik Cursor jest idealnie dostosowany do pracy z przekładnią napędową Auto Command. Z czterema punktami pełnego napędu mechanicznego, wydajności niespadającej nigdy poniżej 50% napędu mechanicznego, w połączeniu z czterema zautomatyzowanymi trybami pracy, przekładnia Auto Command charakteryzuje się wyjątkowo prostą obsługą, której oczekują obecnie użytkownicy od przekładni bezstopniowej.

Szereg udoskonaleń jeszcze bardziej zwiększa komfort operatora

Modernizacja serii T8 wiąże się z wprowadzeniem szeregu optymalizacji przekładających się na większy komfort operatora i jego mniejsze zmęczenie podczas długich dni roboczych. Monitor IntelliView IV, wchodzący obecnie w skład standardowego wyposażenia ciągników T8 oznacza optymalizację ustawień i większą wygodę obsługi, uproszczone ustawianie i regulacje biegów, zaś pojawiające się na wyświetlaczu komunikaty potwierdzają dokonane zmiany.

Naciskanie przycisków na nowej dźwigni wielofunkcyjnej wymaga mniejszego wysiłku, ponadto są one podświetlone, co zapewnia lepszą widoczność w godzinach wieczornych. W modelach Ultra Command prędkości docelowe funkcji Ground Speed Management ustawiane są za pomocą wygodnego pokrętła.

W razie konieczności kontynuowania pracy po zmroku operatorzy z pewnością docenią dwa nowe, opcjonalne pakiety świateł roboczych LED, które znacznie zwiększają intensywność oświetlenia we wszystkich kierunkach wokół ciągnika, jak również pozwalają oświetlić większą strefę. Oznacza to, że operator jest w stanie kontynuować pracę wieczorem bez nadmiernego zmęczenia i bez spowolnienia spowodowanego zmniejszającą się ilością światła dziennego.

Serwisowanie i konserwacja są łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej

Zmodernizowana seria charakteryzuje się licznymi zmianami podyktowanymi troską o większą wygodę operatora. Dostęp do okna po prawej stronie jest teraz niezwykle łatwy, a stopnie i uchwyty są rozmieszczone w dogodny dla kierowcy sposób. Skrzynka serwisowa oraz punkty wymagające serwisowania zostały rozplanowane w taki sposób, aby codzienne prace konserwacyjne przebiegały w łatwy i szybki sposób. Filtr powietrza oraz otwór wlotowy powietrza zostały umieszczone po lewej stronie ciągnika, gdzie wlatujące powietrze jest czystsze, co przekłada się na dłuższą żywotność filtrów.

SmartTrax™: przyczepność do podłoża, zwrotność i komfortowa jazda

Na tegorocznej wystawie SIMA firma New Holland zaprezentowała również T8435 SmartTrax. Opcja ta została opracowana, by spełnić wymogi klientów, którzy z jednej strony sądzą, iż ciągnik gąsienicowy lepiej sprawdzi się w ich gospodarstwie, z drugiej zaś dostrzegają ograniczenia związane z bliźniaczymi gąsienicami. SmartTrax firmy New Holland łączy w sobie zalety dużej przyczepności do podłoża – typowe dla modeli gąsienicowych – ze zwrotnością osi przedniej i komfortem jazdy typowym dla zawieszenia osi przedniej. Wiosną ograniczona liczba maszyn z konfiguracją europejską ruszy do pracy w polu i zostanie poddana ocenie w warunkach typowych dla naszych gleb w ramach przygotowania do wypuszczenia na rynek tej opcji, planowanej w późniejszym okresie bieżącego roku.

Dane techniczne:

Model

Moc znamionowa (KM[CV])

Maks. moc EPM

(KM[cv])

Maksymalny moment obrotowy

(Nm)

T8.320

250

320

1407

T8.350

280

351

1558

T8.380

311

381

1708

T8.410

340

409

1800

T8.435

380

435

1850

źródło: New Holland