Ursus C-360 – po prostu nasza sześćdziesiątka

Ursus C-360 – po prostu nasza sześćdziesiątka

 

Ciągnik produkowany w latach 1976 – 1992, w Zakładach Mechanicznych Ursus w Warszawie. Model C-360-3P produkowany w latach 1981 – 1993 na rynek krajowy, a do 1995 roku także na rynki zagraniczne. Główna różnica między ciągnikami Ursus C-360 a C-360-3P polegała na zamontowaniu w Ursus C-360-3P postlicencyjnego, trzy cylindrowego silnika MF PERKINS – AD3.152UR o mocy 47,5 KM (C-360 miał 52 KM). W pierwszych egzemplarzach montowane były oryginalne silniki wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, które wyróżniały się zastosowanymi w nich śrubami w układzie calowym. Silniki produkcji brytyjskiej wykazywały się dłuższą żywotnością niż te wyprodukowane w kraju. Tarcze sprzęgłowe również różniły się od tych zamontowanych w Ursusach C-360, a także wałki sprzęgłowe, które musiały być nieco dłuższe. Jedną z charakterystycznych cech wszystkich ciągników Ursusa z rodziny C-360 jest głośna praca przekładni głównej na wyższych biegach.

 

DANE TECHNICZNE:

Dane ogólne:

  • Napęd: 4×2,

  • Max. prędkość jazdy: 25,4 km/h,

  • Koła przód: 6.00-16,6 PR,

  • Koła tył: 14,9/13-28,

  • Masa bez obciążników: 2170 kg.

Silnik:

  • Typ – S-4003,

  • Rodzaj – wysokoprężny, chłodzony cieczą,

  • Liczba cylindrów – 4,

  • Średnica/skok tłoka – 95×110 mm,

  • Pojemność – 3121 cm³,

  • Moc znamionowa – 38,2kW (52 KM) DIN przy 2200 obr./min.,

  • Max. moment obrotowy – 190 Nm przy 1500-1600 obr/min.,

  • Stopień sprężania – 17,

  • Jednostkowe zużycie paliwa przy mocy znamionowej – 265 g/kWh tj. max. 10,2 l/h przy pełnym obciążeniu,

  • Kolejność zapłonów – 1–3–4–2

Układ napędowy:

  • Sprzęgło – cierne, dwustopniowe, suche, tarczowe,

  • Skrzynia biegów – niesynchronizowana, z reduktorem,

  • Liczba przełożeń w przód/wstecz – 10/2,

  • Blokada mechanizmu różnicowego – mechaniczna.

Układy jezdne:

  • Oś przednia nienapędzana, sztywna, zamocowana wahliwie na sworzniu,

  • Mechanizm kierowniczy śrubowo-kulkowy,

  • Hamulec hydrauliczny bębnowy, niezależny na oba koła tylne,

  • Max. prędkość do przodu 25,4 km/h przy ogumieniu 13-28.

  • Hamulec jednostronny na prawe koło (w niewielu wyprodukowanych egzemplarzach).

Układy agregowania:

  • Podnośnik hydrauliczny z pompą o wydajności 20 l/min. i ciśnieniu 12 MPa. Liczba szybkozłączy hydrauliki zewnętrznej – 2,

  • TUZ kategorii II wg ISO, udźwig na końcach dźwigni dolnych – 1200 kg,

  • Zaczepy: górny zaczep transportowy, zaczep wahliwy oraz zaczep do przyczep jednoosiowych,

  • WOM zależny i niezależny 540 obr./min.

 

URSUS C-360 i C-360-3P – Instrukcja napraw.

 

MDF