Valtra A104 HiTech z tytułem „Maszyna Roku”

 

Podczas tegorocznej wystawy Valtra zaprezentowała zupełnie nową serię A, która obejmuje zakres od 75 do 130 KM. Nagrodzony model A104 HiTech jest jednym z siedmiu ciągników nowej serii A, o zupełnie nowej konstrukcji, która podąża za nagrodzonym już wcześniej projektem czwartej generacji serii N i T. Generując moc 100 KM i moment obrotowy o wartości 410 Nm, nowy czterocylindrowy model posiada także wiele tych samych funkcji docenionych przez klientów, które można znaleźć w serii N i T.

 

To jest kolejny ważny dowód uznania dla Valtry i AGCO. Ciągniki serii T4 i N4 zostały wybrane Maszyną roku 2015 i 2016 i jest to wspaniała kontynuacja sukcesu, gdzie pokazujemy siłę czwartej generacji produktów Valtry. Nasza seria A jest liderem rynku w krajach skandynawskich a z nową serią A przewidujemy duży potencjał wzrostu w skali globalnej. Zainwestowaliśmy w projekt, niezawodność i łatwość obsługi, tak aby rolnicy mogli cieszyć się z pracy ciągnikami Valtra. Jest to naprawdę miłe doświadczenie z jazdy i wartość inwestycji” , komentuje Mikko Lehikoinen, Marketing Director Valtra Inc.

 

Nowa kabina jest stylowa, cicha i przestronna. Komfort jazdy, łatwość obsługi, ergonomia i bezpieczeństwo są najważniejsze. Jako największa w tej klasie ciągników kabina, z powierzchnią przeszklona 5.5 m2, jest zaprojektowana dla doskonałej widoczności w całym obszarze roboczym. Zwrotność ciągnika razem z opcją okna dachowego sprawia, że Valtra A104 HiTech to doskonały ciągnik do pracy z ładowaczem czołowym. Znana trwałość Valtra, funkcjonalny projekt i ergonomia sprawiają, że A104 HiTech jest prawdziwym mistrzem gospodarstwa przez długie dni pracy.

 

Model A104 HiTech jest zasilany silnikiem wysokoprężnym AGCO Power o pojemności 4,4 litra, spełniającym wymagania normy emisji spalin Tier 4. Model posiada również zupełnie nową przekładnię i hydraulikę. Dobrze znany rewers elektrohydrauliczny Valtry, współpracuje teraz z mechaniczną przekładnią niespotykaną dotychczas w tym rozmiarze ciągników. 12 biegów do przodu i 12 do tyłu są zorganizowane w dwóch grupach, co minimalizuję zmiany dwóch dźwigni i doskonale rozkłada prędkość do prędkości polowych i drogowych. Sześć biegów pasuje idealnie do typowych prędkości polowych w przedziale 4-12 km/h. Dostępne są również biegi pełzające o prędkości nawet 90 m/h, co czyni tą przekładnię idealną do wielu zadań.

 

 

Źródło: Valtra