Przez ostatnie kilka lat firma Valtra prowadziła systematyczne badania i prace nad rozwojem technologii ciągników na biogaz. Prototyp czterocylindrowego ciągnika napędzanego biogazem serii N został zaprezentowany latem 2010 roku, po czym jesienią następnego roku przedstawiono sześciocylindrowy ciągnik na biogaz serii T.

valtra n101 biogas Valtra rozpocznie limitowaną produkcję seryjną ciągników napędzanych biogazem.

Do limitowanej produkcji seryjnej wybrano model N101 o mocy 110 KM. Ciągnik ten może być napędzany dwoma rodzajami paliwa: biogazem transportowym lub gazem ziemnym oraz olejem napędowym. W silnikach przystosowanych do dwóch rodzajów paliwa do cylindrów jest wtryskiwana mieszanka biogazu i oleju napędowego. Spalana jest niewielka ilość oleju napędowego, natomiast od 70 do 80 procent energii pochodzi z biogazu. W razie braku biogazu ciągnik może być również napędzany samym olejem napędowym.

valtra scr biogas 002 Valtra rozpocznie limitowaną produkcję seryjną ciągników napędzanych biogazem.Ciągnik napędzany biogazem nie ma ograniczeń zastosowań i może wykonywać takie same zadania oraz pracować w takich samych warunkach roboczych i z takimi samymi narzędziami jak tradycyjne ciągniki. Ciągnik na biogaz jest przykładem promującym wykorzystanie energii odnawialnej w rolnictwie i leśnictwie, a także w pracach komunalnych. Dzięki zastosowaniu biogazu i paliwa biodiesel ciągnik jest w stanie pracować wyłącznie z wykorzystaniem energii odnawialnej. Napędzanie maszyny biogazem oznacza również obniżenie łącznych kosztów paliwa. Ponieważ nie opracowano jeszcze wspólnych przepisów dotyczących pojazdów napędzanych dwoma rodzajami paliwa, zarejestrowanie ciągnika na biogaz wymaga odpowiednich zezwoleń na poszczególnych rynkach.

 

źródło: www.valtra.pl