Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Valtra Unlimited Smart Top Link – Poprawiona dokładność aplikacji nawozu

Smart Top Link oszczędza nawóz, automatycznie dostosowując długość łącznika górnego przy rozsiewaczu, aby zapewnić jego prawidłową kalibrację podczas całego zastosowania.

Tradycyjnie, aby zapewnić prawidłowe działanie rozsiewacza nawozów, operator kalibruje długość górnego łącznika, upewniając się, że rozsiewacz jest wypoziomowany. Jednak w wyniku szeroko zakrojonych prób terenowych zespół Valtra odkrył, że zmiana masy rozrzutnika podczas cyklu rozsiewania powoduje zmianę kąta o około 3°. Oznacza to, że rozsiewacz jest prawidłowo skalibrowany tylko przez około 20% cyklu rozsiewania. Brak stabilnego rozsiewania powoduje straty w plonach i nadmierne stosowanie nawozu na niektórych obszarach. Na przykładzie duńskiego gospodarstwa stwierdzono, że ma to negatywny średni wpływ wynoszący 20 €/ha. Valtra Smart Top Link reguluje górne cięgło w czasie rzeczywistym, aby zapewnić, że rozrzutnik pozostaje wypoziomowany. Zmniejsza to negatywny efekt średnio o 15 €/ha.

System, dostępny jako funkcja Valtra Unlimited od początku 2024 roku, za pośrednictwem wyświetlacza SmartTouch utrzymuje stały poziom zamontowanego rozsiewacza nawozów podczas pracy. W zestawie z produktem znajdują się dwa czujniki radarowe, które są zamontowane z przodu i z tyłu rozsiewacza nawozów, mierzące odległość od podłoża, które to dane są wykorzystywane do kontroli długości łącznika górnego. Korzystając z tych samych danych, system wyświetla również wysokość nad ziemią. Smart Top Link może być stosowany z większością zawieszanych rozsiewaczy, niezależnie od producenta.

Smart Top Link został po raz pierwszy zaprezentowany na stoisku Valtry na targach Agritechnica 2023 w Hanowerze. Smart Top Link jest dostępny od początku 2024 roku za pośrednictwem Valtra Unlimited w ramach nowych zamówień na ciągniki N, T, Q i S w sugerowanej cenie detalicznej 5000 euro. Wersja produktu na rynek wtórny zostanie wydana jeszcze w tym roku.

 

Źródło: Valtra / AGCO

 

Exit mobile version