Ponadto firma specjalizuje się w produkcji przyczep budowlanych (np. przyczepa 80 tonowa stworzona razem z Volvo), ramion i łyżek do koparek ładowarek teleskopowych, przyczep kontenerowych. Firma działa od ponad 80 lat i dostarcza swoje produkty na całym świecie. W skład grupy Beco wchodzą 4 firmy: Beco, Buiscar, Beco Boforce i Beco Grabs.

WYWROTKI ROLNICZE BECO

beco wywrotka Wywrotki rolnicze BECO – wkraczają do Polski

Praktyczna skrzynia ładunkowa

W nowej generacji wywrotek rolniczych zrezygnowano z zastosowania pionowych rozpórek w skrzyni ładunkowej. Zapewnia to wiele korzyści w porównaniu z tradycyjną konstrukcją. Brak rozpórek i spawów sprawia, że ściany są gładsze, a to z kolei, w połączeniu ze stożkowym kształtem skrzyni, przyspiesza zsuwanie się ładunku po powierzchni skrzyni. Kolejną zaletą tego rozwiązania jest równomierne rozdzielenie obciążenia, co gwarantuje długi okres eksploatacji. Konstrukcja tylnej klapy jest niezwykle kompaktowa, co sprawia, że zamontowane cylindry są bardzo dobrze zabezpieczone. Klapa tylna umożliwia również duży przelot, co umożliwia bezpieczny i bezproblemowy rozładunek produktów. Odpowiednio wymiarowana szczelina na zboże może być obsługiwana z dwóch stron. Standardowo skrzynia ładunkowa jest wyposażona w duże okno inspekcyjne z kratami, a także w drabinkę ze stopniami antypoślizgowymi, które umożliwiają bezpieczny dostęp do skrzyni ładunkowej.

Solidne podwozie

Ważną cechą wywrotek BECO jest solidne podwozie. Wiele uwagi poświęcono również ułatwieniu czyszczenia i zapobieganiu zaleganiu resztek produktu na podwoziu po wyładowaniu. Duża przestrzeń wylotu umożliwia prawidłowy i łatwy rozładunek do zsypu. Cylinder wywrotki podwieszony jest na przegubach kardanicznych w celu redukcji oddziaływania sił bocznych na cylinder oraz w celu zapewniania długiego okresu eksploatacji. Wyjątkowym elementem jest cienki dyszel na resorach gumowych, który można bezstopniowo regulować na wysokość i wyposażyć w solidne i obrotowe ucho pociągowe. Stopa przesuwna jest wtopiona w dyszel i zapewnia maksymalny prześwit pod podwoziem. Aby uniemożliwić niezamierzone włączenie, stopa przesuwna działa obustronnie i wyposażona jest w zawór zwrotny. W tylnej części podwozia znajduje się solidny hak transportowy.

Typ tandem

Wywrotki BECO z osią tandemową standardowo dostarczane są z wyjątkowym, bardzo lekko ciągnionym zawieszeniem tandemowym, które wyposażone jest w osie BPW o bardzo dobrych właściwościach hamowania. Zawieszenie tandemowe BECO wyposażone jest w odpowiednio zwymiarowaną oś główną, ułożyskowanie i niesymetrycznie ustawiony punkt obrotu. Dzięki niesymetrycznemu punktowi obrotu oś przednia dźwiga około 48% ciężaru, a oś tylna – 52%. Zapewnia to optymalną amortyzację obciążeń obu osi i zmniejsza wymaganą siłę ciągu. Pozwala to więc na pokonywanie większych odległości w podmokłym terenie, pozwalając jednocześnie na oszczędności kosztów paliwa. Oprócz ograniczenia siły ciągu, zawieszenie tandemowe BECO zapewnia również maksymalną stabilność podczas jazdy, ale przede wszystkim podczas przechylania.

beco tandem Wywrotki rolnicze BECO – wkraczają do Polski

Typ tridem

Trójosiowe wywrotki BECO są standardowo wyposażone w tridemowe zawieszenie mechaniczne na resorach parabolicznych z osiami BPW. Wywrotka wyposażona jest ponadto w stemple przy osi, które gwarantują stabilność podczas przechylania. Wersje trójosiowe wyposażone są w hydrauliczne sterowanie wymuszone na przedniej i tylnej osi, co znacznie ogranicza opór występujący podczas manewrowania. Układ sterowania BECO cechuje się prostotą, solidnością i dużym skrętem kół. Cylindry sterownicze są zamontowane w taki sposób, iż są odpowiednio zabezpieczone pod wywrotką, co ogranicza do minimum ryzyko uszkodzenia.

beco tridem Wywrotki rolnicze BECO – wkraczają do Polski

źródło: MG/BECO