Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

YAMAHA Grizzly 350 – pożyteczny pomocnik w każdym gospodarstwie

Czterosuwowy jednocylindrowy silnik o pojemności 348 cm3 z chłodzeniem powietrzno-olejowym oraz bezstopniowa skrzynia biegów Ultramatic dbają o wygenerowanie i przeniesienie siły napędowej. A napęd na 2 lub 4 koła z blokadą dyferencjału zapewnia niezakłóconą eksploatację nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach wpływając na znaczną poprawę przyczepności. Jedną z właściwości układu Ultramatic jest to, że natychmiast przekazuje on moment hamujący na koła napędzane, gwarantując pewność prowadzenia na stromych zjazdach.

Zdolności trakcyjne

Silnik, choć na pozór ma niewielką pojemność, przekazuje maksymalny moment obrotowy przy niskich obrotach. Jest to cecha charakterystyczna dla 4-suwowych silników, montowanych w quadach Yamaha, w tym w Grizzly 350. Taka charakterystyka gwarantuje lepsze właściwości jezdne. Użytkowość Grizzly 350 podczas pracy w gospodarstwie znacząco zwiększa układ zawieszenia tylnego ze skokiem 180 mm, który doskonale amortyzuje nierówności podłoża. A układ On-Command 2WD/4WD w trybie blokady dyferencjału umożliwia natychmiastowe przełączanie trybów jazdy w terenie płaskim lub nachylonym. Wymagane prace konserwacyjne zostały ograniczone do niezbędnego minimum, ponieważ mikrociągnik Yamaha Grizzly 350 ma duży prześwit i zamknięte tylne hamulce wielotarczowe. Dodatkowo są one zabezpieczone przed wnikaniem do środka błota i drobnych kamieni. Dzięki temu nawet w najtrudniejszych warunkach mały Grizzly spisuje się doskonale. Co więcej, zastosowane w modelu Grizzly 350 niezależne zawieszenie tylne łączy poszczególne koła z ramą w taki sposób, że siły oddziałujące na jedno z kół w trakcie jazdy nie mają żadnego wpływu na pozostałe. Pozawala to quadowi pokonywać nierówny teren i stanowi źródło komfortu podróży i pewności prowadzenia, nawet z osprzętem dodatkowym. To, co szczególnie sprzyja stosowaniu Grizzly 350 w rolnictwie to wytrzymałe bagażniki umożliwiające przewożenie ładunku ważącego maksymalnie 120 kg (40 kg z przodu, 80 kg z tyłu).

Ciągnik lub samochód

Grizzly można homologować na dwa sposoby: jako pojazd samochodowy lub ciągnik rolniczy. W obu przypadkach maszyna może mieć oczywiście wszystkie niezbędne cechy pojazdu mogącego poruszać się po drogach publicznych, czyli np. kierunkowskazy, czy gniazdo elektryki zewnętrznej. Do tego również adaptację do ciągnięcia przyczep lub innego sprzętu zaczepianego, który sprzęgany jest za pomocą haka. W przypadku homologowania jako ciągnik rolniczy pojazd ATV powinien być nazywany mikrociągnikiem, bo taką właśnie rolę wówczas pełni. Nie służy już tylko do zabawy ale do ciężkiej  i specjalistycznej pracy w gospodarstwach rolnych, sadowniczych czy specjalistycznych.

Grizzly może również współpracować z całą gamą dostępnego osprzętu. Specjalnie do mikrociągników Yamaha zostały zaprojektowane urządzenia dodatkowe TechLander, które umożliwiają wykorzystanie ich w dziesiątkach różnych prac w gospodarstwie. Odpowiednio doposażone pojazdy doskonale sprawdzają się nie tylko w transporcie, ale również w pracach porządkowych w obrębie gospodarstwa, koszeniu użytków zielonych, rekultywacji nieużytków,
a nawet przy zabiegach ochrony roślin.

 

autor: Yamaha Motor Middle Europe – Oddział w Polsce (Aneta Sikora)

 

Exit mobile version