Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Zetor Major – popyt przerósł oczekiwania producenta

 

Obecnie, duże rynki europejskie, które były niegdyś tradycyjnymi odbiorcami ciągników wyższej kategorii mocy odnotowują spadki. Należą do nich np.: Wielka Brytania, Niemcy i kraje skandynawskie. Zetor Major z kategorii ciągników o mocy do 80 koni, jest niezawodnym ciągnikiem o długotrwałej żywotności i doskonałym stosunkiem ceny do mocy, dlatego też w pełni zaspokaja on potrzeby wielu klientów, na tych i na innych rynkach – powiedział dziś Marian Lipovsky, zastępca dyrektora wykonawczego i dyrektor operacyjny firmy ZETOR TRACTORS a.s., na 10-tej dorocznej konferencji na temat: „Oczekiwany rozwój przemysłu motoryzacyjnego w Republice Czeskiej i Europie Środkowej.”

Niezawodne, łatwe w kierowaniu a jeśli chodzi o konserwację i koszty obsługi, to niewymagające ciągniki stanowią dla nas segment produkcji, w którym mamy wieloletnie doświadczenia. Cieszymy się bardzo, że zaufanie i zainteresowanie naszych klientów są tego potwierdzeniem – dodaje Marian Lipovsky.

Jednakże w reakcji na zmiany na rynku, w kategorii prostszych i tańszych modeli, od dłuższego czasu bardzo znacząco wzrasta konkurencja, nie tylko ze strony warsztatów należących do tradycyjnej konkurencji, ale również ze strony tanich produktów z Azji. Zetor Major jest konkurencyjny dzięki niezawodnemu silnikowi Zetor oraz europejskiemu wykonaniu technicznemu.

W przyszłości mamy zamiar, specjalizować się raczej na stanowisku producenta wyrafinowanych ciągników o wyższym standardzie technicznym, które dla klienta będą stanowić dobry kompromis pomiędzy ceną a wartością dodaną – wyjaśnia Marian Lipovsky.

Podstawą obecnej oferty marki Zetor są trzy segmenty modelowe obejmujące kategorie o mocy od 70 do 140 koni mechanicznych. Zarówno nasi, jak i zewnętrzni pracownicy działu rozwoju przygotowują w tej chwili nowe modele. Planujemy, że w okresie pięciu lat Zetor zaoferuje nawet sześć modelowych segmentów obejmujących zakresy mocy od 50 do 200 koni mechanicznych – uściśla Marian Lipovsky.

 

DANE TECHNICZNE – ZETOR MAJOR 80

 

MOTOR
Norma emisji spalin Stage 3A Zetor 1105
Moc wg Dyrektywy 2000 / 25 (kW/HP) 53 / 72
Obroty znamionowe (1/min.) 2 200
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 8
Doładowanie turbosprężarka
Średnica / skok (mm) 105 / 120
Pojemność cylindrów (ccm) 4 156
Maks. moment obrotowy /
wzrost momentu obr. (Nm/%)
317 / 35
SPRZĘGŁO
Typ dwutarczowe, suche, sterowane mechaniczne
Wymiar (mm) 280 jezdne/280 WOM
Płytka ceramiczna/zwykła
SKRZYNIA PRZEKŁADNIOWA
Typ mechaniczna
Przekładnia synchronizowana
Liczba biegów 12 / 12
Prędkość (km/godz.) 30
WAŁ ODBIORU MOCY
Typ zależny/niezależny
Obroty tylnego WOM (1/min.) 540 / 1 000
HYDRAULIKA
Typ mechaniczna z regulacją pozycyjną i siłową
Trzypunktowy układ
zawieszenia
kategoria II
Siła podnoszenia na końcu
cięgien dolnych (kN)
26
Ciśnienie robocze (MPa) 18
Wydajność pompy hydraulicznej (l/min) 50
Szybkozłączki 2 + 1
Zaczepy zaczep rolniczy, przesuwny mechaniczny
KABINA
Siedzenie Seat SC 80 COBO
Kierownica regulowana
INNE PARAMETRY
Układ kierowniczy hydrostatyczny
Hamulce robocze / postojowe mokre tarczowe sterowane mechanicznie
Hamulce przyczepy pneumatyczne, jednoobwodowe
WYMIARY
WAGA 4WD (kg) 3 090
Długość łącznie z obciążnikami przedniego TUZ (mm) 4 212
Szerokość poprzez błotniki
przednie (mm)
1 860
Wysokość do końca tłumika (mm) 2 656
Rozstaw (mm) 2 210
Koła przednie 2WD/4WD 11,2 –24
Koła tylne 2WD/4WD 16,9 – 30

 

WYPOSAŻENI E NA ŻYCZENIE

  • osłona wału napędowego
  • sprężarka
  • lampa ostrzegawcza
  • obroty tylnego WOM 540/540E
  • dwusekcyjny dodatkowy rozdzielacz 4+1
  • hamulce pneumatyczne dla przyczep 1 przewodowe
  • koła tylne 2WD 14,9–28
  • klimatyzacja
  • obciążniki przednie 200 kg
  • obciążniki przednie 400 kg
  • podgrzewacz płynu
  • radioodtwarzacz
  • automatyczny zaczep do przyczep
  • belka zaczepowa
  • koła przednie 11,2R-24 radialne
  • koła tyle 16,9 R-30 radialne
  • konsola zaczepu Piton fix + dolna listwa
  • klimatyzacja
  • obciążniki kół tylnych 210kg
  • obciążniki kół tylnych 145 kg

 

źródło: Zetor

 

 

 

Exit mobile version