Zmodernizowana przyczepa D-737-14 firmy Zasław

Firma Zasław zaprezentowała kolejną innowacyjną skrzynię, tym razem modernizacja dotyczyła modelu D-737-14, zarówno w wersji standardowej na obrotnicy, jak i na tandemie.

 

Nowe rozwiązania wprowadzone do tego typu przyczepy burtowej to: całkowicie nowa podłoga skrzyni z arkusza blachy o grubości 5mm, nowy system ryglowania burt, zmieniona kinematyka dźwigni z płynną regulacją siły docisku burty, burty walcowane spawane precyzyjną metodą laserową.

 

Nowa skrzynia charakteryzuje się bezuszczelkowym systemem szczelności. Na uwagę zasługuje fakt, że konstruktorzy firmy wprowadzili rozwiązania dzięki, którym możemy w danym momencie doszczelnić (szczególnie przy transporcie materiałów drobnoziarnistych jak rzepak, gorczyca) lub rozszczelnić przyczepę (przy transporcie ziemniaka, buraków czy kamieni). Operacje dokonuje się za pomocą regulacji na dźwigni do zwalniania zamka centralnego oraz przykręcanym systemem na słupach przednim i tylnym. Skoro jesteśmy przy ryglowaniu centralnym, w nowym modelu element ten jest przykręcany do obrzeża, a w poprzedniej wersji był spawany. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość wymiany w przypadku uszkodzenia całego modułu, bez potrzeby odcinania, spawania i malowania.

 

Uwagę w przyczepie przykuwa nowy design przedniej ściany z oknem dla operatora, wykonana jest ona z jednego arkusza blachy, na niej zamontowany balkon centralny dla bezpieczeństwa podczas obsługi plandeki.

 

Został zmieniony system zwijania i rozwijania plandeki, obecnie rozwijanie trwa zaledwie 4 sekundy i wykonuje się tą czynność z pozycji „podłoża”. Tylna burta z nowym otworem zsypowym w standardzie który również zyskał nową kinematykę otwierania oraz zmiany konstrukcyjne, które nie pozwalają zaciekać wodzie spływającej po burcie.

 

Modele przyczep o ładowności 14 ton są dostępne w wersji na obrotnicy jak i na tandemie. Przyczepy mogą również występować w wersji bez słupa środkowego, gdzie wówczas wysokość burty wynosi 600+800mm.

 

W wersji z burtą niedzieloną (dł. 5200 mm) klient może zamówić system sprężynowego wspomagania otwierania i zamykania zarówno burty dolnej, jak i górnej. W przypadku przyczep o ładowności 14 ton w wersji bez słupka, na środku burty spina łańcuch, który jest mocowany na burcie górnej.

Parametry techniczne:

  • dopuszczalna masa całkowita 18000 kg
  • ładowność 14000 kg
  • pojemność ładunkowa 17.6/20.5 (m³)
  • długość skrzyni ładunkowej wew . 5200 mm
  • szerokość skrzyni ładunkowej wew. 2420 mm
  • wysokość 2830 mm
  • długość całkowita 7730 mm
  • szerokość zewnętrzna 2550 mm
  • wysokość platformy od podłoża 1390 mm
  • wysokość burt 800+600 lub 800+800 mm
  • rozmiar ogumienia 385/65R22,5
  • rozstaw kół 2040 mm
  • homologacja 40 km/h

źródło: Zasław