Case IH poszerza serię Farmall C

Marka Case IH rozszerzyła i ulepszyła cieszącą się popularnością serię ciągników Farmall C, która oprócz sprawdzonych ciągników o mocy 86, 99 i 107 KM obejmuje teraz nowy model o mocy aż 114 KM.

Maszyny te wyposażono w 4-cylindrowe silniki o pojemności 3,4 litra z technologią Efficient Power. Jednostki te dają maksymalną moc przy oszczędnej dla paliwa prędkości obrotowej 1900 obr./min., zaś zintegrowany układ oczyszczania spalin z technologią CEGR (Cooled Exhaust Gas Recirculation), katalizator utleniający DOC oraz filtr cząstek stałych DPF wspólnie zapewniają doskonałą zgodność z normami emisji Stage IIIB. Oprócz doskonałych osiągów, niskiego zużycia paliwa i niezawodności, modele ciągników Farmall C EP zapewniają najdłuższe w branży przerwy międzyprzeglądowe wynoszące aż 600 maszynogodzin, a także podlegają programowi obsługi części zamiennych i serwisu CNH Industrial w zakresie czyszczenia i kontroli filtra DPF.

Idealne przystosowanie do różnych zadań

Ciągniki Farmall C EP można wyposażyć w szeroką gamę przekładni: od prostych i wytrzymałych przekładni mechanicznych aż do przekładni elektrohydraulicznych z dwiema prędkościami (Hi-Lo), co oznacza, że te maszyny nadają się doskonale do wielu różnych zadań. Standardowo ciągniki Farmall 85C, 95C, 105C i 115C są wyposażone w przekładnię Synchroshuttle 12×12 umożliwiającą jazdę z prędkością 40 km/h. Opcjonalnie dostępna jest jednostka 20×20 o prędkości 40 km/h, przy czym obie przekładnie obsługują funkcję nawrotną w trybie pracy „pod obciążeniem”. Ciągniki Farmall C standardowo korzystają z technologii tzw. mokrego sprzęgła dla układu napędowego i WOM, natomiast biegi pełzające są dostępne jako wyposażenie opcjonalne.

W zależności od wymagań roboczych użytkownik może wybrać również przekładnie o 2 prędkościach Hi-Lo: Powershuttle 24×24 i 40×40 40 km/h z biegami pełzającymi. Ta ostatnia przekładnia obsługuje biegi pełzające umożliwiające jazdę z prędkością zaledwie 123 m/h przy znamionowej prędkości obrotowej. Przekładnie te umożliwiają obsługę funkcji nawrotnej „pod obciążeniem” oraz przełączanie między dwiema prędkościami (Hi-Lo). Sprzęgło Powerclutch skutecznie zmniejsza liczbę zmian biegów, poprawiając w ten sposób osiągi i wydajność silnika. Ustawienia przekładni Powershuttle można łatwo dostosować, aby uzyskać niezbędną czułość funkcji nawrotnej w zależności od wykonywanej pracy, np. prac polowych z ładowaczem wymagających częstej zmiany kierunku jazdy. Nowa blokada podczas parkowania zastosowana we wszystkich modelach Farmall C zapewnia jeszcze pewniejsze utrzymywanie ciągnika na miejscu w górzystym terenie.

case ih farmall c 1 Case IH poszerza serię Farmall C

W pełni zintegrowany przedni TUZ i WOM

Dzięki pełnej integracji przedniego TUZ z WOM, ciągniki Farmall C EP są gotowe do wszelkich prac. Elektronicznie sterowany zaczep przedni (EFH), dostępny dla przekładni Hi-Lo 24×24 i 40×40 zapewnia lepsze sterowanie ciągnikiem z narzędziami przednimi, szczególnie w terenach górzystych. Dzięki utrzymywaniu stałego nacisku narzędzi przednich, jak np. kosiarki, zarówno na glebę, jak i oś przednią, jakość koszenia i otrzymywanej paszy uległa znacznej poprawie.

Udoskonalona kabina: jeszcze większa wygoda i lepsza ergonomia

Kabinę ciągników z serii Farmall C umiejętnie przeprojektowano z myślą o łatwiejszym dostępie. Stopnie wejściowe umieszczone z lewej strony zapewniają bezpieczny i wygodny dostęp do nowoczesnej kabiny, która oferuje doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Jednak, aby zachować maksymalną elastyczność, do kabiny równie łatwo dostać się z prawej strony. Wszystkie ważne elementy sterujące umieszczono z zachowaniem optymalnej ergonomii, a zmieniona deska rozdzielcza sprawia, że wystarczy jeden rzut oka, aby odczytać wszelkie istotne informacje. Wygodny fotel operatora można dodatkowo wyposażyć w zawieszenie pneumatyczne.

Opcjonalnie dostępne są również teleskopowe lusterka zewnętrzne, które zapewniają optymalną widoczność do tyłu i maksymalne bezpieczeństwo podczas transportu drogowego z dużymi przyczepami i objętościowymi ładunkami. Nowe rozmieszczenie osłony przeciwsłonecznej i uchwytu wyklucza oślepianie operatora odblaskami słonecznymi, a opcjonalne radio z funkcją Bluetooth i zegarem służy zarówno rozrywce, jak i zachowaniu łączności z biurem w gospodarstwie. W nowych ciągnikach przeprojektowano również wspornik monitora na prawej konsoli i wyposażono go w regulowaną płytkę montażową, co umożliwiło lepszą widoczność z tyłu, wygodniejszy dostęp do kabiny z prawej strony i stworzenie komfortowego środowiska pracy, w którym monitor można zawsze umieścić w optymalnym położeniu.

źródło: CASE IH