Case IH Puma – liczne udoskonalenia nowego rocznika modelowego

 

Nowy rocznik modelowy gamy ciągników Case IH Puma, napędzanych silnikiem N67 FPT o pojemności 6,7 litra, poddany został znacznym ulepszeniom obejmującym szereg dodatków i usprawnień zaprojektowanych w celu zwiększenia wydajności produkcyjnej i komfortu operatora.

 

Wszystkie modele spełniają wymagania normy emisji spalin Stage IV, dzięki zastosowaniu układu selektywnej redukcji katalitycznej Hi-eSCR. Modele Puma 185 z Multicontrollerem i Puma 240 CVX wyposażone są obecnie w ulepszone zawieszenie przedniej osi z wbudowanym podwójnym akumulatorem, zapewniającym operatorom lepszy komfort podczas jazdy, zwłaszcza przy zmianach obciążenia przedniej i tylnej osi. Przy stale rosnącej potrzebie szybkiego wykonywania prac w celu maksymalizacji działań w wąskim przedziale czasowym, udoskonalenia zawieszenia zwiększają komfort jazdy operatora oraz stabilność maszyny zarówno podczas prac na polu, jak i transportu drogowego. Jednocześnie podniesione zostały wartości całkowitej masy pojazdu: z 13000 kg do 13650 kg w modelach Puma z Multicontrollerem, oraz do 14000 kg w ciągnikach Puma CVX, zwiększając wydajność maszyny na drodze.

 

Modele Puma 185 z Multicontrollerem i Puma 240 CVX można również wyposażyć w adaptacyjny układ sterowania (ASC). Ten układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem umożliwia sterowanie przełożeniem obrotów kierownicy i kąta skrętu przednich kół stosownie do wymogów operatora. Dzięki temu liczbę obrotów koła kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi można regulować w zależności od wykonywanej pracy. Za pośrednictwem terminalu ciągnika AFS operator może wybrać żądane przełożenie spośród trzech ustawień wstępnych lub ustawień użytkownika.

 

Nowością we wszystkich modelach Puma jest również funkcja Reactive Steering. Powoduje ona czulszą reakcję oraz samocentrowanie układu kierowniczego Puma, wynikające z ulepszeń przedniej osi w postaci nowych czujników układu kierowniczego.

 

Ciągniki Puma 185 z Multicontrollerem i Puma 240 CVX z magistralą ISOBUS III umożliwiają również dwukierunkowy transfer danych pomiędzy ciągnikiem a dowolnym kompatybilnym narzędziem. Rozwiązanie to pozwala nie tylko na sterowanie funkcjami narzędzia za pośrednictwem monitora terminalu AFS 700, lecz również na przesyłanie przez narzędzie informacji zwrotnych, które mogą być wykorzystywane do kontrolowania ustawień ciągnika, np. prędkości jazdy do przodu. Pzekłada się to na optymalizację osiągów podczas prac takich jak formowanie bel. System Klasy III umożliwia również prasie belującej ustawienie układu kierowniczego ciągnika wzdłuż pokosu, co zapewnia równomierne pobieranie i idealne formowanie bel.

 

Za pośrednictwem ekranu terminala AFS 700 można teraz szybko i prosto skonfigurować wszystkie przyciski Multicontrollera – poza tymi sterującymi przekładnią – oraz przełączniki łopatkowe i dżojstik zaworów hydrauliki zewnętrznej, do sterowania narzędziami ISOBUS zgodnie z zapotrzebowaniem. Zmiany te zostały wprowadzone w celu umożliwienia operatorom utworzenia zestawu elementów sterowania dostosowanych do ich szczególnych wymogów i okoliczności.

 

Wszystkie modele wyposażone są teraz w nowe zawory hydrauliki zewnętrznej z kolorowym oznakowaniem. W efekcie podłączanie narzędzia odbywa się szybciej, ze względu na ułatwienie procesu identyfikacji tylnego zaworu ciągnika przypisanego do danego przełącznika (modele z elektrohydraulicznymi zaworami hydrauliki zewnętrznej) lub dźwigni (modele z mechanicznymi zaworami hydrauliki zewnętrznej) w kabinie.

 

 

Źródło: Case IH