CASE IH wprowadza nowe ciągniki Puma AFS Connect CVXDrive i Multicontrolier

W ramach najbardziej istotnej modyfikacji od wprowadzenia przed 15 laty ciągników Puma marka Case IH wprowadziła na rynek pełną linię całkowicie zmodyfikowanych ciągników Puma AFS Connect CVXDrive 185-260 i Multicontroller 185-220 z przekładnią typu Powershift i szerokim rozstawem osi. Są one produkowane w austriackim St. Valentin, cechuje je większa i cichsza kabina, indywidualnie konfigurowalne funkcje, zintegrowane usługi telematyczne AFS Connect, większa moc i większa powierzchnia kontaktu z podłożem. Flagowy model Puma AFS Connect 260 CVXDrive miał swoją premierę w 2022 r. na targach SIMA i EIMA.

Udoskonalenia kabiny

Oprócz typowej dla marki stylistyki z udoskonalonym oświetleniem wśród najbardziej rzucających się w oczy zmian w nowych ciągnikach Puma AFS Connect należy podkreślić nową konstrukcję kabiny. Jej kubatura jest większa o 8%, dzięki czemu operator ma więcej miejsca na nogi i nad głową, a także dodatkowe schowki. Do najważniejszych udoskonaleń należy zredukowany poziom hałasu w kabinie wynoszący 66 decybeli, który należy do najniższych w branży, a także wnętrze kabiny z wykończeniem wysokiej jakości na poziomie spotykanym w samochodach osobowych. Powierzchnia przeszklenia jest o 11% większa, co polepsza widoczność i zwiększa bezpieczeństwo, a zakres roboczy wycieraczki szyby przedniej wynosi 240°.

CASE IH PUMA CVXDrive 2023 kabina CASE IH wprowadza nowe ciągniki Puma AFS Connect CVXDrive i Multicontrolier

Aby komfort szedł w parze z łatwością sterowania nowy podłokietnik z Multicontrollerem w obu modelach Multicontroller (z 19-biegową automatyczną przekładnią typu Powershift PowerDrive) i CVXDrive (z bezstopniową przekładnią CVX) posiada więcej funkcji, z których wiele można indywidualnie konfigurować. Jest on wyposażony w pokrętło sterowania, które może być preferowanym sposobem wyświetlania i wyboru funkcji na nowym 12-calowym monitorze AFS Pro 1200 zamiast obsługi palcem na ekranie. Na monitorze można indywidualnie skonfigurować dynamikę działania przekładni CVX i amortyzacji osi przedniej i podświetlane diodami LED dźwignie obsługi zaworów hydrauliki zewnętrznej. Przy obsłudze monitora AFS 1200 można również stosować przyciski

skrótów. Półaktywną hydrauliczna amortyzacja kabiny operator może ustawić zgodnie ze swoimi preferencjami lub pod kątem zmian w ukształtowaniu terenu, co jeszcze bardziej zwiększa komfort i sposób jazdy. Natomiast opcjonalne zaawansowane zawieszenie pojazdu (AVS) marki Case IH wnosi komfort na jeszcze wyższy poziom poprzez integrację półaktywnej amortyzacji kabiny, tylnego zaczepu i amortyzacji osi przedniej, sterując nimi za pomocą oprogramowania, by dostosować te elementy do zmian w ukształtowaniu terenu.

Za pomocą monitora z ekranem dotykowym AFS Pro 1200 operator może konfigurować i sterować układem prowadzenia AccuGuide, wprowadzać ustawienia w ciągniku i narzędzi kompatybilnych z magistralą ISOBUS i przesyłać dane eksploatacyjne na portal internetowy MyCaseIH, co pozwala właścicielowi i na podstawie udzielonej zgody również dealerowi na zdalne monitorowanie maszyny i wsparcie. Pięcioletni abonament na usługi AFS Connect jest załączony w standardzie.

Modele Puma AFS Connect są również dostępne z Tractor Implement Management (TIM), który rozszerza połączenia ISOBUS z kompatybilnym sprzętem, umożliwiając narzędziu automatyczną regulację prędkości ciągnika i kierowania w zależności od obciążenia, np. gęstości pokosu podczas pracy z prasą.

CASE IH PUMA CVXDrive 2023 1 CASE IH wprowadza nowe ciągniki Puma AFS Connect CVXDrive i Multicontrolier

Sprawdzone w praktyce układy przeniesienia napędu z możliwością indywidualizacji

Nowe ciągniki Puma cechują rozstaw osi równy 2,88 m i moc znamionowa sięgająca 180-220 KM (modele Multicontroller) lub 180-260 KM (modele CVXDrive). Maksymalna moc z funkcją zarządzania mocą wynosi odpowiednio 224- 260 KM i 224-302 KM. Ciągniki posiadają o nawet 11% większą moc, większy o 15% zbiornik paliwa i o 18% większą powierzchnię kontaktu z podłożem w wersji z większymi oponami.

Sześciocylindrowe, kompatybilne z normą Stage V silniki NEF firmy FPT o pojemności skokowej 6,7 l będące na wyposażeniu ciągników Puma AFS Connect rozwijają maksymalny moment obrotowy 1 250 Nm przy 1 500 obr/min w największym modelu i w całej serii zapewniają nawet o 11% większą moc. Okres między przeglądami silnika został wydłużony do 750 godzin. Większa, bardziej wytrzymała oś zastosowana w modelach CVX pozwala osiągnąć maksymalny ciężar ciągnika wynoszący nawet 15 000 kg i stosować tylne opony o średnicy maks. 2,05 m (710/70 R42), co zwiększa powierzchnię

kontaktu z podłożem nawet o 18% i zapewnia większą przyczepność i zwiększa zdolność poruszania się w terenie. Modele w wersji 50 km/h maksymalną prędkość osiągają przy 1 550 obr/min, by zmniejszyć zużycie paliwa ze zbiornika większego o 15% o pojemności 470 l paliwa i 54 l AdBlue, co pozwala zyskać dodatkowe trzy godziny pracy. Nowa konstrukcja zbiornika zawiera miejsca na skrzynkę narzędziową i schowek oraz umieszczony obok pięciolitrowy zbiornik na wodę do mycia rąk.

Ciągniki Puma marki Case IH posiadają aktualnie na wyposażeniu nowe, posiadające szereg zalet usługi telemetryczne, obejmujące wszystkie aspekty wsparcia serwisowego. Głównymi elementami pakietu Safeguard Connect, stanowiącego uzupełnienie usług telematycznych AFS Connect, są wydłużona gwarancja Safeguard, wykonywany przed sezonem przegląd, zdalne wsparcie przez dealera, wsparcie przez całą dobę i przez 7 dni w tygodniu w ramach Max Service, subskrypcję usług AFS Connect oraz kompleksowe szkolenie operatorów.

 

Źródło: Case IH