Marka DEUTZ-FAHR opracowała nową Serię 6. Dzięki bogatej ofercie zawierającej 12 modeli ciągników o mocy w zakresie od 156 do 226 KM, z możliwością wyboru dwóch wariantów rozstawów osi, trzech rodzajów przekładni, dwóch typów kabin o różnych poziomach komfortu i szeregu dodatkowych opcji wyposażenia.

 

Najbardziej wyróżniającą się cechą nowej serii 6 jest koncepcja układu przeniesienia napędu. Ręcznie obsługiwany układ przeniesienia napędów posiada 5 biegów głównych plus 6 półbiegów Powershift do przodu i 3 do tyłu. Łączna liczba biegów wynosi 30+15 (z reduktorem: 54 + 27). Modele RCshift wyposażone są w pełni zautomatyzowany układ przeniesienia napędu z 5 zautomatyzowanymi biegami głównymi oraz 6 półbiegami Powershift do przodu i 3 do tyłu (łączna liczba biegów wynosi 30+15, z reduktorem: 54+27). Łatwość zmiany biegów jest porównywalna do tej stosowanej w samochodach osobowych: dzięki inteligentnemu adaptacyjnemu układowi przeniesienia napędu, ciągnik dostosowuje się do operatora. W modelach TTV maksymalny komfort obsługi układu przeniesienia napędu uzyskano dzięki niezawodnej, sprawdzonej, bezstopniowej przekładni. Zakres prędkości jazdy wynosi od 0,2 km/h do 40 km/h lub 50 Km/h; urządzenia te są wyposażone w nowe oprogramowanie gwarantujące jeszcze bardziej efektywną jazdę. Wszystkie typy układów przeniesienia napędów pozwalają na osiągnięcie prędkości maksymalnej rzędu 40 lub 50 km/h przy zredukowanych obrotach silnika, co jednocześnie umożliwia uzyskanie oszczędności paliwowych. Wszystkie przekładnie można zaprogramować w prosty sposób i łatwo monitorować ich działanie na pokładowych wyświetlaczach.

 

Komfort w kabinie serii 6 zapewnia nowa, jasna i przyjazna dla operatora kabina serii MaxiVision. Panel wskaźników InfoCentrePro wyposażono w 5-calowy kolorowy ekran, dostarczający dane na temat parametrów pracy ciągnika. Także w tym zakresie zadbano o maksymalną wygodę oraz czytelny i szybki przekaz informacji. Nowa konstrukcja podłokietnika z joystickiem MaxCom umożliwia precyzyjne i maksymalnie wydajne wykonywanie prac w każdych warunkach, DEUTZ-FAHR 6 może być wyposażony w opcjonalny pakiet oświetlenia LED oferujący strumień światła o mocy 40000 lumenów z 16 reflektorami roboczymi. Zadbano także o doskonałe wyciszenie wnętrza kabiny. Zredukowano hałas dobiegający z komory silnika, zniwelowano drgania i zapewniono optymalną izolację termiczną, ponieważ kabina i przedział silnika nie są połączone. Opracowany na nowo układ klimatyzacji gwarantuje jednolitą cyrkulację powietrza. Szyberdach jest obecnie oferowany w dwóch wersjach: wykonany z zielonego poliwęglanu lub szklany, z dodatkową strukturą FOPS gwarantującą pełne bezpieczeństwo w trakcie prac z ładowaczem czołowym. Użytkownicy mogą wybrać różne warianty komfortu w kabinie oraz jedną z wielu specyfikacji urządzeń technologicznych. Kabiny serii MaxiVision są dostosowane do elektrohydraulicznego (w przypadku modeli TTV i RCshift) oraz mechanicznego (w przypadku modeli RCshift oraz Powershift) sterowania obwodami. W przypadku wszystkich modeli, przedni podnośnik i ładowacz czołowy mogą być sterowane mechanicznie lub elektrohydraulicznie, w zależności od konfiguracji.

 

Nowa jednostka napędowa DEUTZ 6.1 4 Tier4 Final oferuje większy zapas mocy i możliwość wykorzystania wysokiego momentu obrotowego, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i AdBlue o 5% w porównaniu do poprzedniej generacji. Wydajność jest także zwiększona dzięki wentylatorowi elektronicznemu Visco oraz nowemu układowi chłodzenia. System umożliwia całkowite otwarcie chłodnicy, dzięki czemu przeglądy i konserwacje można wykonywać łatwiej i szybciej.

 

Deutz Fahr nowa Seria 6 2016 foto2 DEUTZ FAHR nowa seria 6

 

Nowa przednia oś z inteligentnym, adaptacyjnym układem amortyzacji pozwala uzyskać maksymalną stabilność podczas ciągnięcia / spychania ciężkich ładunków. Innowacyjny układ Anti-dive zapewnia stabilność oraz bezpieczeństwo transportu. Seria 6 TTV wyposażona jest w wydajne suche hamulce tarczowe na przedniej osi (6205 i 6215 TTV). W połączeniu z układem hamulcowym Booster zapewnia maksymalną skuteczność hamowania przy minimalnym nacisku na pedał hamulca.

 

Do tej pory, technologia hydrauliczna nowej serii 6 była dostępna wyłącznie w klasie maszyn o wyższej wydajności. Obecnie, ciągniki są wyposażone w pięć zaworów hydraulicznych z tyłu i dwa z przodu. Ważna cecha – wszystkie obwody są proporcjonalnie sterowane. Podnośnik przedni z regulacją położenia o udźwigu do 5480 kg oraz gniazdem ISOBUS z przodu to dodatkowe nowe cechy. Udźwig tylnego podnośnika wynosi 10000 kg. Opcjonalnie, pompa hydrauliczna podaje do 170 l/min. LS. Prędkość pracy WOM 540/540ECO/1000/1000ECO z tyłu oraz 1000 lub 1000ECO z przodu – dzięki funkcji ECO dostępnej w WOM obroty silnika na minutę mogą być znacząco zredukowane przyczyniając się do oszczędności paliwowych oraz redukcji hałasu.

 

Nowa seria 6 może być wyposażona również w zaawansowane technologie rolnictwa precyzyjnego. Funkcje monitorowania i sterowania pracą systemu rolnictwa precyzyjnego realizowane są przy użyciu terminalu. Wielkość ekranu iMonitor 2.0 wynosi do 12″.

 

Nowe ciągniki DEUTZ-FAHR serii 6 charakteryzują się stylistyką opracowaną i udoskonaloną przy współpracy z Italdesign Giugiaro. Ich charakterystyczne linie pokrywy silnia, wyróżniająca się kabina oraz szerokie zastosowanie materiałów wysokiej jakości sprawiły, że uzyskały agresywną, a jednocześnie przyjazną użytkownikowi stylistykę, która stała się cechą charakterystyczną najnowszych modeli marki DEUTZ-FAHR.

 

Podsumowując, nowa seria 6 DEUTZ-FAHR umożliwia rolnikom i usługodawcom rolniczym indywidualne konfigurowanie najlepszego dla siebie zestawu technologicznego dla ciągników tej klasy.

 

hqdefault DEUTZ FAHR nowa seria 6

 

 

Źródło: Deutz-Fahr