John Deere wśród najcenniejszych marek na świecie

W corocznym rankingu „Best Global Brands” przygotowanym przez Interbrand, wiodącą firmę konsultingową, John Deere znajduje się cyklicznie jako jedyny przedstawiciel branży rolniczej. Tym razem amerykański gigant z branży rolniczej plasuje się na 89. miejscu. Interbrand szacuje wartość marki John Deere na około 5,37 miliarda dolarów.

– Nasza obecność w ranking Interbrand jest odzwierciedleniem pracy i zaangażowania, jaką prezentują wszyscy pracownicy naszej firmy w różnych rejonach świata. Tym bardziej jesteśmy dumni, że obecny rok jest dla wszystkich przedsiębiorstw wyjątkowy, oznaczał zmierzenie się z nowym wyzwaniem, przeformatowaniem pracy, celów, a co za tym idzie wyników. Co więcej, fakt że jesteśmy w zestawieniu obecni jako jedyni przedstawiciele branży potwierdza naszą pozycję lidera wyznaczającego trendy – mówi Marko Borwieck, prezes John Deere Polska.

Czołowa dziesiątka rankingu:

  1. Apple (wartość: 322 999 mln dolarów, wzrost 38%)
  2. Amazon (200 687; +60%)
  3. Microsoft (166 001; +53%)
  4. Google (165 444; -1%)
  5. Samsung (62 289; +2%)
  6. Coca-Cola (56 894; – 10%)
  7. Toyota (51 595; -8%)
  8. Mercedes-Benz (49 268; -3%)
  9. McDonald’s (42 816; -6%)
  10. Disney (40 773; -8%)

 

Pełen raport…

 

Pozycja danej marki w rankingu wynika z trzech czynników – rezultatów finansowych marki, wpływ marki na decyzje zakupowe oraz siły marki do budowania lojalności i zrównoważonego popytu. Co bardzo ważne, metodologia Interbrand była pierwszą tego rodzaju, która uzyskała certyfikat Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej w zakresie wyceny marek i jest to jeden z najbardziej cenionych rankingów marek.

John Deere to jedyna firma z branży rolniczej obecna w rankingu „Best Global Brands”. Amerykańska firma jest obecna w zestawieniu od 2011 roku.

 

Źródło: John Deere