Kompaktowy ciągnik Boomer 54D New Holland – efektywny pomocnik

Seria ciągników kompaktowych Boomer™ marki New Holland została dodatkowo poszerzona i zmodernizowana poprzez wprowadzenie nowego modelu Boomer™ 54D, kompatybilnego z normami emisji Tier 4B, napędzanego nowym silnikiem Common Rail produkowanym przez firmę FTP Industrial i jeszcze wygodniejszego dzięki kabinie SuperSuite oraz przekładni bezstopniowej EasyDrive.

Ciągnik 54D Boomer™ stanowi najnowsze osiągnięcie, jeżeli chodzi o moc, jak również idealne połączenie wysokiego komfortu klienta z optymalnymi osiągami. Osiągnięto to dzięki przekładni bezstopniowej EasyDrive, silnikowi zgodnemu z normami emisji Tier 4B oraz szeregowi funkcji pozwalających operatorowi pracować w efektywny i wygodny sposób – oświadczył Luca Mainardi, dyrektor ds. zarządzania produktami odpowiedzialny za ciągniki i produkty PLM. Z pewnością przekona do siebie przedsiębiorstwa komunalne, właścicieli prywatnych nieruchomości mieszkalnych, obiektów sportowych i podobnych struktur. Równocześnie doskonale sprawdza się w przypadku prac na dużą skalę i może zostać wyposażony w opony nieniszczące darni.

Tier 4B – technologia niskich emisji

Najnowszy Boomer™ 54D napędzany jest nowym, 3-cylindrowym silnikiem Common Rail z turbodoładowaniem o poj. 2,2 litra, pozwalającym zoptymalizować osiągi i zużycie paliwa dzięki unikalnej technologii katalizacji cząstek stałych (PM-Catalyst) opracowanej przez firmę New Holland w celu spełnienia wymogów norm emisji Tier 4B. Opracowany przez partnera New Holland – firmę FPT Industrial – silnik osiąga moc 53 KM i maksymalny moment obrotowy 180 Nm. Spójnie z planem dostosowania do wymogów norm Tier 4 przy równoczesnym zapewnieniu najefektywniejszego rozwiązania dla każdej gamy maszyn, ciągnik Boomer™ spełnia wymogi norm emisji Tier 4B dzięki połączeniu wtórnego obiegu spalin (EGR) kontrolującego emisję tlenków azotu oraz systemu PM-Catalyst, wychwytującego cząstki stałe w obiegu spalin. Rozwiązanie to nie wymaga żadnej konserwacji ani regeneracji filtra DPF, a operator nie musi naciskać żadnych przycisków w celu jego uruchomienia.

EGR to system zmniejszający emisję tlenków azotu (NOx) powstających podczas spalania poprzez powtórny obieg kontrolowanej ilości spalin wypuszczanych do otworu wlotowego powietrza. Pozostałe cząstki stałe eliminowane są przez katalizator cząstek stałych, który „oczyszcza” spaliny, zanim opuszczą one rurę wydechową.

Połączenie systemu EGR oraz filtra cząstek stałych jest rozwiązaniem, które firma New Holland wybrała dla swoich ciągników o niższej mocy (poniżej 75 KM); jest ono idealne, gdyż system ten bezproblemowo mieści się we wnęce na silnik, więc ciągnik zachowuje swoje kompaktowe gabaryty.

Przekładnia bezstopniowa EasyDrive™ – jedyna w tym segmencie

Ciągnik Boomer™ 54D wyposażony jest w przekładnię bezstopniową EasyDrive™ (CVT) opracowaną przez firmę New Holland. To jedyny ciągnik w tym segmencie, w którym zastosowano ten rodzaj przekładni, dzięki któremu obsługa kompaktowej gamy maszyn Boomer™ staje się tak łatwa, jak w przypadku dużych ciągników. Przekładnia bezstopniowa CVT oznacza nieskończoną liczbę regulacji w zakresie do 33 km/h. Umożliwia to operatorowi precyzyjne dostosowanie prędkości do wykonywanego zadania, równocześnie zapewniając niższy poziom hałasu w kabinie i wyższy komfort operatora. Hamowanie jest płynne i pewne, zaś układ regulacji stałej prędkości przypominający samochody osobowe umożliwia operatorowi utrzymanie, precyzyjną regulację lub przywracanie prędkości roboczych. Ponadto zaawansowane ustawienie reaktywności oznacza możliwość przyspieszania i zwalniania stosownie do indywidualnego stylu jazdy lub zastosowania. Przekładnia bezstopniowa EasyDrive™ jest łatwa w obsłudze dzięki znajdującej się po lewej stronie dźwigni przełączania kierunku jazdy oraz rozwiązaniom przypominającym te stosowane w samochodach, np. jeden pedał gazu. Dzięki wprowadzeniu silnika Common Rail obecnie układy elektroniczne silnika i przekładni napędowej idealnie ze sobą współpracują, lepiej reagując na obciążenia przejściowe i zapewniając płynniejszą jazdę.

Jeszcze większy komfort dzięki kabinie SuperSuite™ i nowocześniejszemu wnętrzu

Boomer™ 54D charakteryzuje się szeregiem unowocześnień opracowanych z myślą o poprawie komfortu operatora, widoczności i funkcjonalności. Kabina SuperSuite szczyci się najprzestronniejszym wnętrzem w segmencie, gwarantującym komfortową pracę, zaś szeroki próg ułatwia wejście do maszyny. Niski profil umożliwia ciągnikowi Boomer™ 54D łatwy wjazd do przestrzeni o wysokości poniżej 2,4 m. Kolejnym mocnym punktem maszyny jest doskonała widoczność zarówno do przodu, jak i do tyłu. Profil maski pozwala łatwo obserwować narzędzia zamontowane z przodu, jak również zapewnia nieograniczony widok belki zaczepowej, dzięki czemu podłączanie narzędzi tylnych stało się łatwe jak nigdy dotąd.

Podobnie jak wszystkie modele należące do serii Boomer, również Boomer™ 54D posiada włączany elektrohydraulicznie WOM tylny oraz opcjonalny WOM środkowy.

Dostępna jest szeroka gama narzędzi montowanych z przodu i z tyłu oraz kosiarek montowanych po środku, dzięki którym każde zadanie może zostać wykonane w krótkim czasie. W połączeniu z pozostałymi funkcjami czyni to z modelu Boomer™ 54D idealny ciągnik kompaktowy dla właścicieli niewielkich areałów, gmin czy przedsiębiorstw zajmujących się pielęgnacją zieleni na osiedlach mieszkaniowych, jak również w obiektach komercyjnych i sportowych.

Doskonale sprawdza się w przypadku zadań takich jak układanie i pielęgnacja murawy, kształtowanie krajobrazu i mała architektura ogrodowa. Właściciele gospodarstw specjalizujących się w hodowli bydła mlecznego, inwentarza żywego lub uprawach plonów przeznaczonych na sprzedaż z pewnością uznają go za bardzo przydatny podczas wykonywania prac gospodarskich, jak również podczas pielęgnacji pastwisk, konserwacji budynków i całego wachlarza prac niepolowych, takich jak koszenie czy transport materiałów.

źródło: NEW HOLLAND