Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Koncepcyjny ciągnik przyszłości marki Case IH

Marka Case IH zaprezentowała dziś (30 września 2016 r.) na targach Farm Progress Show w Boone, w stanie Iowa, swój autonomiczny pojazd koncepcyjny. Ten pojazd koncepcyjny to bezprzewodowy ciągnik Case IH do uprawy rzędowej, który może autonomicznie współpracować z szeroką gamą narzędzi do pracy w polu.

 

W wielu częściach świata znalezienie wykwalifikowanej siły roboczej w szczytowym momencie sezonu stanowi wyzwanie dla naszych klientów – powiedział Case IH Brand President, Andreas Klauser. – Pomimo że obecnie oferujemy możliwość zainstalowania w naszym sprzęcie układów automatycznego prowadzenia oraz systemów telematycznych do zdalnego zarządzania maszynami rolniczymi oraz pracownikami, ten autonomiczny ciągnik koncepcyjny demonstruje, w jaki sposób nasi klienci oraz ich pracownicy mogliby bezpośrednio monitorować i kontrolować maszyny w sposób zdalny. Technologia ta zapewni naszym klientom większą wydajność operacyjną przy pracach takich jak orka, sadzenie, opryski czy zbiory. Klauser wyjaśnił, że pojazd koncepcyjny został skonstruowany w celu zweryfikowania dostępnej technologii oraz zebrania informacji zwrotnych od klientów na temat obszarów ich zainteresowań i zapotrzebowań w odniesieniu do autonomicznych produktów przyszłości, wspomagających ich podczas codziennych czynności.

 

Bardzo ekscytujący jest dla nas fakt, że możemy badać możliwości, jakie ta technologia może zaoferować naszym klientom. Nie możemy się już doczekać ich wkładu w tę koncepcję oraz tego, w jaki sposób może ona im pomóc uzyskać nowy wymiar wydajności produkcyjnej – powiedział Klauser.

 

Case IH i CNH Industrial’s Innovation Group oparły swój bezprzewodowy autonomiczny pojazd koncepcyjny na istniejącym ciągniku Case IH Magnum, odmieniając jego stylistykę. Pojazd został skonstruowany do współpracy z całkowicie interaktywnym interfejsem, który umożliwi zdalne monitorowanie zaprogramowanych operacji. System pokładowy automatycznie oblicza najbardziej efektywne ścieżki przejazdu dla danej szerokości narzędzia i parceli, w zależności od ukształtowania terenu, przeszkód oraz innych maszyn użytkowanych na tym samym polu. Pracujący zdalnie operator może nadzorować i modyfikować ścieżki przejazdów za pośrednictwem interfejsu w komputerze stacjonarnym lub przenośnym tablecie.

 

Dzięki wykorzystaniu radaru, Lidaru (ang. Light Detection and Ranging) oraz pokładowych kamer wideo, pojazd może wykrywać statyczne lub poruszające się przeszkody na swojej drodze i zatrzymać się samodzielnie na swojej ścieżce dopóki operator, zawiadomiony przez dźwiękowe i wzrokowe komunikaty alarmowe, nie wyznaczy nowej ścieżki. Pojazd zatrzyma się niezwłocznie również po utracie sygnału GPS lub danych dotyczących położenia, tudzież po ręcznym wciśnięciu przycisku stop. Zadania wykonywane przez maszynę mogą również być modyfikowane w czasie rzeczywistym za pośrednictwem zdalnego interfejsu lub automatycznych komunikatów pogodowych.

 

Rob Zemenchik, AFS Global Product Marketing Manager wyjaśnił, że praca autonomicznego ciągnika łączy w sobie wszystkie nowinki technologiczne w zakresie prowadzenia maszyn, telemetrii, wymiany danych oraz ergonomicznego zarządzania, oferując kierownikom gospodarstw większe możliwości kontroli i nadzoru oraz oszczędność kosztów.

 

Kierownik gospodarstwa może za pośrednictwem interfejsu na przenośnym tablecie nadzorować działania wielu maszyn, podczas gdy zajmuje się wykonaniem innych zadań lub nawet obsługuje inny pojazd – powiedział Zemenchik. – Wiele autonomicznych ciągników może pracować jako jedna flota lub równocześnie – w wielu flotach podrzędnych, przyporządkowanych do oddzielnych pól, dla których z kolei przypisane są zaprogramowane mapy i zalecenia. Dlatego jeden ciągnik może ciągnąć pług, a za nim może podążać kolejny, pracujący jako siewnik. Takie możliwości oferują znaczne zwiększenie wydajności produkcyjnej.

 

Choć pojazd autonomiczny obecnie traktowany jest wyłącznie jako ciągnik koncepcyjny, Zemenchik stwierdził, że technologia ta mogłaby działać z powodzeniem we wszystkich standardowych ciągnikach z kabiną, w których pozwoliłaby wykorzystywać przekazywane w czasie rzeczywistym dane pogodowe i z satelity do optymalnego aplikowania nawozów, takich jak azot, środki chwastobójcze czy grzybobójcze.

 

Takie usprawnienia istotnie stają się interesujące dla naszych klientów tam, gdzie pogoda odgrywa ważną rolę – powiedział Zemenchik. – A to dlatego, że jeżeli na jednym polu zacznie padać, ciągnik automatycznie zatrzyma wykonywanie aktualnej czynności i skieruje się na kolejne pole, na którym będą panować suche warunki robocze, przy założeniu, że będzie mógł wjechać na to pole korzystając z prywatnych dróg.
Przed zaprezentowaniem pojazdu koncepcyjnego kierownictwo spółki przedstawiło film demonstracyjny ciągnika wykonującego tego lata orkę i wysiew na roli w południowo-wschodnim stanie USA.

 

CNH Industrial współpracowało nad opracowaniem tej koncepcji autonomicznej technologii ze swoim długoletnim dostawcą technologii, spółką Autonomous Solutions Incorporated (ASI) z siedzibą w Utah, która jest branżowym liderem w dostarczaniu autonomicznych rozwiązań do pracy w warunkach polowych.

 

 

Choć autonomiczny pojazd koncepcyjny został opracowany w formie bezprzewodowego ciągnika, kierownictwo Case IH wyjaśniło, że w oparciu o tę samą technologię będą działały również kombajny oraz pozostały sprzęt rolniczy.

 

Źródło Case IH

Exit mobile version