Ładowarka Merlo MF 40.7 CS w polu i zagrodzie

Firma Merlo Polska na jednym z majowych pokazów polowych, zaprezentowała nowy model ładowarki teleskopowej Merlo MF 40.7 CS, która poszerzyła serię ładowarek teleskopowych Multifarmer. Ze względu na wyposażenie w tylny podnośnik hydrauliczny (TUZ) i wałek odbioru mocy (WOM) maszyny z serii Merlo Multifarmer – umożliwia wykorzystanie ładowarki również jako ciągnika rolniczego.  

Nowy model ładowarki Merlo Mutlifarmer 40.7 CS został wyposażony w 4-cylindrowy silnik Diesla marki DEUTZ, chłodzony cieczą – TCD 4.1 o mocy 156 KM, spełniający normy spalin TIER 4i, dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych DPF. Silnik jest zamontowany w sposób „nachylony” względem ramy, aby ułatwić łatwy dostęp podczas przeprowadzania konserwacji oraz zmaksymalizować wydajność wymiennika ciepła.

Przeniesienie momentu obrotowego na koła odbywa się poprzez przekładnię CVTronic. Zastosowana przekładania CVTronic umożliwia płynne przyspieszanie bez przerw w dostarczaniu momentu obrotowego. Cały olej z pompy jest kierowany do głównego silnika hydraulicznego, który napędza ładowarkę Merlo nawet do prędkości 50 km/h.

Układ hydrauliczny tworzy pompa wielotłoczkowa z systemem Flow Sharing optymalnie zestrojona z jednostką napędową zapewnia efektywne wykorzystanie energii i niskie zużycie paliwa. Zapewnia wydajność pompy 130 l/min. przy maksymalnym ciśnieniu roboczym 210 barów, co dzięki rozdzieleniu przepływu Flow Sharing ułatwia realizację jednocześnie trzech ruchów wysięgnika.

Wysoki prześwit zapewniają specjalnej obudowy mostów napędowych, natomiast bardzo dobra widoczność z kabiny jest możliwa dzięki niskiemu zawieszeniu wysięgnika

Kabina ładowarki o szerokości użytkowej wewnętrznej 995 mm jest wyposażona w układ zawieszenia pneumatycznego „CS”. Układ zawieszenia zapewnia operatorowi lepszy komfort jazdy w każdych warunkach eksploatacyjnych. Maksymalny skok zawieszenia wynosi 110 mm. W nowych modelach Multifarmer CS zastosowano elektroniczny proporcjonalny joystick 4×1, który jest zamontowany w podłokietniku z 4 manetkami do obsługi tylnych wyjść hydraulicznych .

Tylny podnośnik TUZ i WOM

Trzypunktowy układ zawieszenia kategorii 3 ma udźwig na przegubach kulistych 7000 kg, sterowany jest z kabiny lub z ziemi. Wał odbioru mocy charakteryzuje się poziomem mocy równym 98 KW oraz możliwością ustawienia dwóch prędkości obrotów: 540 i 1000 obr./min.

Nowy model ładowarki MF 40.7 CS jest wyposażony w system MCDC (Dynamiczna Kontrola Obciążenia Merlo) do automatycznego rozpoznawania osprzętu oraz dynamicznej kontroli obciążenia. System wyświetla w czasie rzeczywistym ustawienie geometryczne maszyn oraz wskaźnik stabilności (liczbowo oraz graficznie za pomocą diody LED)

W oparciu o wskaźnik stabilności sterownik elektroniczny dostosowuje system zabezpieczający przez wywróceniem, maksymalizując prędkości robocze wysięgnika w celu zagwarantowania najwyższego poziomu bezpieczeństwa.

Rama zbudowana w oparciu o konstrukcję jedno – belkową z integrowanym zbiornikiem oleju hydraulicznego. Grubość blach oraz konstrukcja zostały opracowane w sposób maksymalizujący sztywność skrętną oraz optymalizujący rozkład obciążenia, tak aby zagwarantować doskonałe zachowanie maszyny zarówno podczas przejazdu, jak i pracy.

Wzdłuż zewnętrznego obwodu maszyny zainstalowano pas. Jest to stalowy pręt o grubości 7 cm. Zadaniem pręta jest :

  • obniżenie środka ciężkości maszyny

  • zabezpieczenie części maszyny

  • zwiększenie sztywności maszyny

Mosty napędowe z przekładniami epicykloidalnymi w maszynach Multifarmer serii 40 zostały opracowane, aby zagwarantować wytrzymywanie dużych obciążeń maszyny oraz przełożeń napędu.

Wypoziomowanie ramy gwarantuje ustawienie poziome maszyny również na podłożach nachylonych, zwiększając w ten sposób bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. W tym modelu za wypoziomowanie ramy odpowiadają dwa siłowniki zainstalowane po lewej stronie (zgodnie z kierunkiem jazdy) dwóch mostów napędowych maszyny.

Zastosowany układ tłumienia drgań BSS ma za zadanie osłabiać, pochodzące od nierówności podłoża drgania, przenoszone na ładunek i odpowiednio zmniejszać kołysanie podczas jazdy. Działanie to osiągane jest przez układ siłowników połączony hydraulicznie z wypełnionym azotem zbiornikiem. Aktywacja systemu następuje przez dźwignię sterującą, umieszczona w kabinie.

Karetka wideł wyposażona jest w hydrauliczny system zamykający Tac-Lock, uruchamiany z kabiny operatora, umożliwiający szybką wymianę osprzętów roboczych.

Konstrukcja ładowarki, kształt i mocowanie pokryw i klap, łatwy dostęp do punktów serwisowych oraz praktyczne rozwiązania techniczne to wszystko elementy usprawniające i przyspieszające przeglądy i wszelką obsługę techniczną maszyny.

Wyposażenie standardowe:

Amortyzacja kabiny

Widły do palet 1.200 mm

Kabina z zabezpieczeniem ROPS / FOPS, ogrzewana z nawiewami, przednia oraz tylna szyba z wycieraczkami.

Sterowanie za pomocą joysticka elektromechanicznego 4 X 1.

System szybkozłącza na karetce wideł typu TAC – LOCK

Napęd na wszystkie koła 4 x 4, jedna oś skrętna, wszystkie koła skrętne + „psi chód”,

Dodatkowe oświetlenie robocze 2 x 2 na kabinie

Akustyczny sygnał cofania

Wyrównywanie poziomu ramą

Wysięgnik 3 lub 2 elementowy z dwiema instalacjami hydraulicznymi do montażu osprzętu

źródło: MERLO