Lamborghini powiększa gamę modeli VRT. Trzy nowe modele z silnikami o mocy od 115 do 140 KM

 

Od samego początku prac projektowych, jednym z podstawowych kryteriów było zapewnienie wystarczającego zapasu mocy. Ciągniki z silnikami tej klasy są wykorzystywane do pracy z opryskiwaczami, rozsiewaczami nawozów, do wykonywania prac polowych, do prac w gospodarstwach prowadzących hodowlę, także do prac z ładowaczem czołowym oraz wielu innych zadań. Zakres prac do jakich ciągnik może być wykorzystany jest bardzo duży, jednak wszyscy rolnicy mają jednakowe potrzeby: chcą dysponować mocnym, zwrotnym, komfortowym i ekonomicznym ciągnikiem.

Ekonomiczny silnik

Wyposażone w ekonomiczne silniki 4-cylindrowe Deutz turbo diesel serii 2012, modele R6 VRT 115/125/135 wykorzystują układ wtryskowy DEUTZ Common Rail (DCR), technologię 4-zaworową, system DPC, układ recyrkulacji spalin EGR. Generują moc 121, 130 oraz 142KM (odpowiednio: 89, 95 oraz 116 kW). Wyposażenie silników w cztery zawory na każdy cylinder poprawiło przepływ mieszanki oraz usuwanie gazów spalinowych. Pozwoliło także na bardziej efektywne mieszanie paliwa z powietrzem i poprawę procesu spalania. Silniki sterowane są elektronicznie, wyposażone w Intercooler zapewniają duży komfort użytkowania oraz niskie zużycie paliwa dzięki zapasowi momentu i mocy.

Nowoczesny wysokociśnieniowy układ wtrysku paliwa generuje ciśnienie wtrysku na poziomie 1800 bar, dzięki czemu osiąga bardzo dobre wyniki w zakresie ekonomii, wydajności oraz niskiej emisji szkodliwych związków w spalinach. W obydwu wersjach – 40 jak i 50 km/h – prędkość maksymalna jest osiągana przy prędkości obrotowej silnika zredukowanej do 1800 obr/min (wersja 50 km/h) lub 1600 obr/min (wersja 40 km/h). Ciągnik wyposażono w zbiornik paliwa o pojemności 220 litrów. Silniki przystosowano do pracy z wykorzystaniem paliwa Biodiesel B100.

Układ napędowy

Układ napędowy może pracować w trzech trybach. W trybie AUTO wykonywanych jest 75% wszystkich zadań polowych i transportowych. Dostępny jest tryb PTO (WOM), który może być także włączany w trybie MANUAL lub po uruchomieniu WOM. Ponadto, modele R6 VRT 115/125/135 są wyposażone w funkcję awaryjnego zatrzymania w sytuacji wystąpienia niebezpieczeństwa, bez użycia pedału hamulca i ponownego ruszenia bez użycia sprzęgła. W wyposażeniu znajduje się hydrauliczny hamulec postojowy, podobny do tych stosowanych w samochodach, który zwiększa bezpieczeństwo użytkowania ciągnika.

Cztery prędkości WOM w standardzie

Tylny WOM posiada w standardzie cztery prędkości (540/540E/1000/1000E), dzięki czemu ciągnik jest bardzo wszechstronny. WOM może być wyposażony w liczne wymienne końcówki. Ponadto może być uruchamiany zarówno z kabiny jak i z zewnątrz, za pomocą przycisków umieszczonych na błotnikach. Modulowany start WOM pozwala na uniknięcie uszkodzeń osprzętu. W trybie PTO wałek odbioru mocy jest uruchamiany i zatrzymywany automatycznie podnoszenia i opuszczania ramion tylnego podnośnika.

Ekonomiczna prędkość WOM w standardzie
Ekonomiczna prędkość WOM pozwoliła na zmniejszenie zużycia paliwa, obciążenia silnika, hałasu a przez co także wpływu na środowisko naturalne. Prędkość ekonomiczna WOM pozwoliła na zmniejszenie zużycia paliwa. Jednocześnie parametry takie jak wysoki moment obrotowy i duża moc nie zmniejszyły się. Operator dysponuje nadal zapasem mocy, nawet przy prędkości ekonomicznej WOM. Wyposażenie dodatkowe obejmuje także przedni podnośnik z WOM (o prędkości 1000 obr/min).

Wygodne miejsce pracy operatora

Kabina S-Class ciągnika R6 VRT charakteryzuje się wysokim komfortem. Powierzchnia szyb wynosząca ponad 6.5m2 zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Szyber-dach ułatwia pracę z ładowaczem czołowym. Dostęp do wnętrza kabiny jest łatwy i bezpieczny dzięki jednym z najszerszych w tej klasie przeszklonych drzwi. Wszystkie przyrządy sterownicze zostały pogrupowane kolorystycznie w zależności od funkcji jakie obsługują: układ hydrauliczny, WOM, układ napędowy. Ich obsługa jest łatwa i wykonywana intuicyjnie.

iMonitor w opcji

Przejrzysty, łatwy w obsłudze nowy iMonitor w ciągnikach Lamborghini nie tylko ułatwia obsługę ale także oferuje cały szereg dodatkowych funkcji. iMonitor jest obsługiwany przez konsolę, dzięki której operator może wybierać kolejne funkcje przechodząc do menu za pomocą pokrętła. System działa w sposób podobny do stosowanych obecnie przez producentów samochodów osobowych wyższej klasy. Wskazania są wyświetlane na dużym, przejrzystym ekranie za pomocą symboli, które są łatwo rozpoznawalne dla operatora. Operator może wprowadzać ustawienia bez odrywania ręki od podłokietnika. System może być zintegrowany z Bluetooth, odtwarzaczem MP3, radiem oraz kamerą. iMonitor może być wykorzystany do obsługi osprzętu wyposażonego w system ISOBUS, dzięki czemu nie ma konieczności montażu dodatkowych wyświetlaczy.

Load-Sensing w standardzie

Układ Load-Sensing w modelach R6 VRT 115/125/135 zapewnia kontrolę przepływu i ciśnienia oleju. Pompa o przepływie do 110 l/min zapewnia ciśnienie 200 bar. Zastosowano pompę tłoczkową, której wydajność jest zmienna i zależy od zapotrzebowania układu na olej. Układ Load-Sensing dostarcza olej tylko wtedy, kiedy jest potrzebny.

lamborghini vrt 000 Lamborghini powiększa gamę modeli VRT. Trzy nowe modele z silnikami o mocy od 115 do 140 KM

Wyjścia układu hydraulicznego

Modele R6 VRT 115/125/135 mogą być wyposażone w maksymalnie siedem elektrohydraulicznych zaworów dwustronnego działania. Istnieje możliwość kontroli przepływu przez każdy z zaworów. Dzięki temu do osprzętu dociera tyle oleju ile jest wymagane. Dźwignie sterujące układem hydraulicznym zostały oznaczone jednym kolorem. Praca z osprzętem może być wykonywana szybko i łatwo dzięki możliwości wykonywania jednocześnie kilku funkcji. Udźwig tylnego podnośnika wynosi 6,2 tony. Podłączanie osprzętu ułatwiają przyciski na tylnych błotnikach ciągnika.

Niskie zużycie paliwa

Jedną z ważniejszych opcji wyposażenia modeli R6 VRT 115/125/135 jest wentylator eVISCO (wentylator sterowany sprzęgłem wiskotycznym) sterowany elektronicznie, zapewniający utrzymanie optymalnej temperatury pracy silnika i brak możliwości jego przegrzania. Kiedy powietrze do chłodzenia silnika nie jest potrzebne sprzęgło wiskotyczne zostaje rozłączone i wentylator obraca się z mniejszą prędkością. Kiedy warunki temperaturowe zmieniają się, specjalny olej silikonowy przepływa z zasobnika do przestrzeni roboczej i tam przekazuje napęd na wentylator. Po zamknięciu zaworu olej wraca do zasobnika a wentylator obraca się swobodnie.

Kolejne rozwiązanie wpływające na zmniejszenie zużycia paliwa to nowa konstrukcja układu hamulcowego. Wspomaganie układu zmniejsza siłę z jaką operator uruchamia układ. Dzięki dokładnemu wykonaniu tarcz hamulcowych zmniejszono odległość między nimi. Testy wykazały, że dokładne pasowanie elementów układu hamulcowego pozwoliło przy prędkości 50 km/h na zmniejszenie zapotrzebowania na moc o 6 kW.

Układ hydrauliczny Load Sensing także zmodernizowano i w efekcie wpłynęło to na obniżenie zużycia paliwa. Dzięki zastosowaniu oddzielnego zbiornika oleju dla układu podnośnika, zapotrzebowanie na olej w układzie napędowym zostało obniżone. Dzięki temu zmniejszono zapotrzebowanie na moc do napędu układu w trakcie jazdy z wyższymi prędkościami. Zastosowanie oddzielnego zbiornika na olej zmniejszyło także ryzyko dostawania się zanieczyszczeń w trakcie podłączania i rozłączania osprzętu.

źródło: SAME DEUTZ-FAHR