Do tej pory bezpośredni kontakt z klientem firmy najczęściej nawiązywały na targach i wystawach rolniczych lecz gdy polski rynek stał się bardziej wymagający i nie chłonie już w takim tempie nowych maszyn jak przed laty, producenci nie mieli wyjścia. Chcąc jeszcze bardziej zainteresować rolników swoimi produktami, na wzór krajów zachodnich zaczęli organizować indywidualne cykle pokazów polowych. To bardzo dobry sposób na zapoznanie się z nowościami maszynowymi bezpośrednio w polu, jednak nie sposób być na wszystkich bo nie starczy czasy na prace w gospodarstwie. Wielu polskich rolników ma już swoje ulubione marki i odwiedza tylko te, którym już do tej pory zaufali. Warto jednak zawsze posmakować czegoś nowego, chociażby po to by porównać nowości rynkowe. Zapewne sporym zaskoczeniem tegorocznych pokazów jest cykl pokazów firmy Kubota. Mimo, że trasę pokazową nazwano Kubota Traktor Show, na pokazach prezentowane są również maszyny zielonkowe w pomarańczowym kolorze z wielkim logiem Kubota. To wynik aktualnych powiązań z marką Kverneland.

 

Jeżeli ktoś nie zdążył odwiedzić żadnego wiosennego pokazu to nic straconego, obserwując nowe strategie marketingowe producentów maszyn na pewno odbędą się jakieś pokazy żniwne oraz pokazy jesienne związane ze zbiorem kukurydzy czy roślin okopowych.

 

 

S. Sośnicki (MDF)