Dwa nowe silniki Deutz TCD L6 T4i – 6,1 litrowa jednostka, generująca 169 kW (230 KM) oraz 7,8 litrowy silnik o mocy 290 kW (395 KM) – gwarantują najwyższe parametry w trakcie zbioru zbóż, osiągając jednocześnie najniższe zużycie paliwa w swojej klasie. Pojemność zbiornika paliwa w modelach serii 60 zwiększono do 750 litrów, co wydłużyło czas pomiędzy kolejnymi tankowaniami o 35% w porównaniu do poprzednich modeli. Zwiększono także pojemność zbiornika AdBlue©, dzięki czemu wyeliminowano konieczność częstego tankowania, co przyczynia się do zwiększa wydajność maszyny. Modele 6090, 6090 HTS oraz 6095 HTS (bez funkcji Balance) mogą być wyposażone w nadstawkę zbiornika ziarna, która pozwala na zwiększenie jego pojemności do 9500 litrów. Dodatkowo, nowa konstrukcja zbiornika oraz składanej drabiny zapewnia łatwiejszy dostęp do części mechanicznych, ułatwiając przeprowadzanie czynności konserwacyjnych. Zmodernizowano system zamykania tylnych klap, aby zwiększyć bezpieczeństwo i łatwość obsługi, adaptując rozwiązanie stosowane w przemyśle motoryzacyjnym, które wykorzystuje grubsze przewody.

deutz fahr 6040 big Nowa gama kombajnów zbożowych DEUTZ FAHR na sezon 2013   seria 60.
Nowa, składana drabina ma wiele punktów mocowania co zapewnia wygodne i bezpieczne użycie w wielu miejscach maszyny, ułatwiając przeprowadzanie czynności obsługowych i dostęp do podzespołów mechanicznych.

Całkowicie przeprojektowano chwytacz kamieni: jest teraz szerzej otwierany, zapewniając łatwiejszy dostęp i ułatwiając czynności konserwacyjne.
Doskonałe parametry robocze kombajnów DEUTZ-FAHR mogą być teraz jeszcze dokładniej kontrolowane dzięki nowemu systemowi monitorowania parametrów pracy systemu oczyszczania. System wykorzystuje podwójne czujniki oraz belkę, zwiększającą całkowitą długość skrzyni sit i zapewniającą zwiększoną czułość pomiarów wydajności. Nowy przenośnik plew, wykorzystujący dwa zsypy z tyłu sit, zapewnia łagodne podawanie materiału na rozrzutnik plew i rozrzut na dwie strony, bez obciążania rozdrabniacza słomy.

Wprowadzono także istotne zmiany w zakresie sposobu transportowania hedera. Dzięki zastosowaniu nowego, regulowanego, automatycznego zaczepu oraz kamery ułatwiono podłączanie wózka z hederem.
Wreszcie, nowe zestawy kamer obejmują do 3 kamer kolorowych oraz urządzeń z obrazem w podczerwieni (montowanych na rurze wyładowczej, z tyłu kombajnu oraz przy haku holowniczym), które przekazują obraz na nowy, większy 7 calowy ekran znajdujący się w kabinie.

źródło: Same Deutz – Fahr