Nowa generacja ciągników DEUTZ-FAHR serii 5D Stage V

Nowa generacja ciągników rolniczych DEUTZ-FAHR serii 5D, oferuje moc silnika zwiększoną do 106 KM oraz szereg nowych funkcji zapewniających komfort i bezpieczeństwo. Dzięki temu jest to najlepsza wersja serii 5D w dotychczasowej historii tych modeli. Najnowsza odsłona zachowuje takie cechy jak uniwersalność, elastyczność i kompaktowe gabaryty, które były charakterystyczne dla poprzedniej generacji, ulepszając jednocześnie walory użytkowe i parametry eksploatacyjne. Nowe modele serii 5D Stage V są idealną propozycją dla małych i średnich gospodarstw rolnych, dużych sadów owocowych, stadnin. Dzięki swojej charakterystyce, świetnie sprawdzą się w przedsiębiorstwach pracujących na terenach zielonych.

Czterocylindrowe silniki FARMotion 45 zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu maksymalnej wydajność w pracach rolniczych. Wyróżniają je kompaktowe gabaryty, które wpływają na dużą zwrotność nowych modeli 5D oraz znakomitą widoczność z wnętrza kabiny. Modele 5095D i 5105D zapewniają moc maksymalną odpowiednio: 95 i 106 KM przy obrotach silnika 2000 obr./min oraz moment maksymalny na poziomie odpowiednio: 389 i 433 Nm przy 1400 obr./min. Dzięki nowemu systemowi podgrzewania mieszanki, również w czasie zimy nowe silniki FARMotion 45 oferują łatwy rozruch. Aby utrzymać niskie koszty konserwacji, okres między wymianami oleju został wydłużony
do 600 godzin.

Deutz Fahr 5D StageV 2023 1 Nowa generacja ciągników DEUTZ FAHR serii 5D Stage V

Najnowsza generacja modeli serii 5D oferowana jest zarówno z rewersem mechanicznym jak i elektrohydraulicznym Powershuttle. W wersji PowerShuttle, operator może regulować w 5 stopniach czułość rewersu. Jest to idealne rozwiązanie do prac z ładowaczem czołowym. Dodatkowo, w standardzie z rewersem elektrohydraulicznym dostępna jest funkcja Stop&Go, która pozwala na zatrzymanie i ruszanie z miejsca jedynie przy użyciu pedałów hamulca. Przycisk sprzęgła ComfortClutch w dźwigni zmiany biegów, pozwala na zmiany biegów bez używania pedału sprzęgła w podłodze kabiny. Podstawowa skrzynia biegów oferuje 30+15 przełożeń (5 biegów głównych i 3 zakresy z reduktorem). Dostępna jest także rozbudowana skrzynia z 3 półbiegami Powershift (łącznie 45+45 przełożeń). Wszystkie wersje napędu pozwalają na jazdę z prędkością 40 km/h przy zredukowanych obrotach silnika, co nie tylko redukuje poziom hałasu wewnątrz komfortowej kabiny ale również zmniejsza zużycie paliwa. W przypadku napędu z 3 półbiegami Powershift, prędkość minimalna wynosi zaledwie 200 m/h.

Już w podstawowym wyposażeniu, modele 5D oferują modulowany start wałka WOM. Progresywnie załączane sprzęgło, sterowane elektro-hydraulicznie zabezpiecza maszyny podpięte do ciągnika oraz podzespoły samego traktora. W standardowej konfiguracji znajdują się prędkości 540/540ECO/1000 obr/min. Opcjonalnie, konfiguracja wyposażenia może zawierać WOM synchro. Dostępne są wymienne końcówki wałka oraz WOM montowany z przodu ciągnika o prędkości 1000 obr./min.

Układ hydrauliczny został wyposażony w główną pompę o wydajności 54 l/min, która zasila podnośnik tylny oraz dystrybutory. Dodatkowo, ciągnik posiada pompę hydrauliczną dedykowaną tylko do obsługi układu kierowniczego. Z tyłu ciągnika montowane są 3 pary hydrauliczne i swobodny powrót oleju. Tylny podnośnik o maksymalnym udźwigu 3600 kg dostępny jest w wersji ze sterowaniem mechanicznym lub elektronicznym. EHR w nowych ciągnikach serii 5D zawiera nie tylko nowy układ sterowania, który umożliwia łatwiejsze odblokowywanie ale również posiada funkcję aktywnego tłumienia drgań, która zwiększa bezpieczeństwo i komfort jazdy na drodze z maszynami umieszczonymi na ramionach podnośnika. Oprócz podnośnika przedniego o imponującym udźwigu 2100 kg, dostępny jest również fabryczny zestaw przygotowania do ładowacza czołowego “Light kit”.

Dla zagwarantowania skutecznego hamowania, przednia oś jest standardowo wyposażona w hamulce tarczowe w kąpieli olejowej. Duży kąt skrętu kół oraz 100% blokada mechanizmów różnicowych, sterowana elektro-hydraulicznie, zapewniają znakomitą zwrotność i trakcję ciągnika.

Komfortowa, czterosłupkowa kabina nowych modeli 5D zapewnia idealną widoczność we wszystkich kierunkach. Dostępne są dwie opcje dachu: standardowa wersja z dachem o zwartym kształcie dla optymalnego użytkowania ciągnika w wąskich przestrzeniach (na przykład uprawy chmielu czy szerokie sady i winnice) oraz wersja z szyber-dachem (dostępna opcjonalnie ze strukturą wzmacniającą FOPS) dostosowana do prac leśnych czy zadań wykonywanych z ładowaczem czołowym. Przednia i tylna szyba mogą być uchylane. Wydajny układ klimatyzacji dba o odpowiednią temperaturę we wnętrzu kabiny, w każdych warunkach. Nowe modele serii 5D dostępne z rozbudowanym pakietem reflektorów roboczych LED, który zapewnia pełne bezpieczeństwo prac w nocy.

 

źródło: DEUTZ-FAHR