Nowe modele Agrotron TTV 410/420/430 wyposażone są w najnowocześniejsze silniki DEUTZ, bezstopniową skrzynie biegów oraz wydajny układ hydrauliczny. Dopełnieniem wyposażenia tych nowoczesnych i wszechstronnych modeli jest WOM o czterech prędkościach oraz obszerna i wygodna kabina. Silniki o wysokich osiągach zapewniają niskie zużycie paliwa w każdych warunkach pracy. Dzięki długim czasookresom pomiędzy przeglądami oraz korzystnym cenom oryginalnych części zamiennych Agrotron TTV 410/420/430 powinien być doceniony w wielu gospodarstwach ze względu na niskie koszty eksploatacyjne.

 

Charakterystyczne elementy nowych 4-cylindrowych z 16 zaworami silników DEUTZ, stosowanych w nowych modelach Agrotron TTV 410/420/430 to DEUTZ Common Rail (DCR), EGR (zewnętrzna recyrkulacja spalin), turbokompresor z intercoolerem, elektroniczny system wtrysku o wysokim ciśnieniu oraz chłodnica paliwa. Dzięki zastosowaniu nowego systemu wtrysków o dwóch pompach smarowanych olejem silnika oraz komory spalania o nowej konstrukcji, silniki serii 2012 gwarantują stałe wysokie osiągi, również podczas tradycyjnie ciężkich prac. Elektroniczny system wtrysku o wysokim ciśnieniu 1600 bar zapewnia szybką reakcję i wysokie wzrosty momentu obrotowego również przy niskich obrotach. Specyfiką silników modeli TTV jest wykorzystanie wiskostatycznego wentylatora sterowanego elektronicznie, który pracuje ze zmienną prędkością w zależności od temperatury i obciążenia. Prędkość obrotów wentylatora jest regulowana poprzez sprzęgło ślizgowe za pomocą elektronicznego systemu, który zapewnia szybką reakcję działania, tym samym regulując przepływ schłodzonego powietrza w zależności od potrzeb. Wynikiem jest utrzymanie temperatury płynu chłodniczego w optymalnych wartościach, większa ochrona silnika przed przegrzaniem, dostarczenie odpowiedniej ilości schłodzonego powietrza do wszystkich chłodnic przy jednoczesnym zmniejszeniu zapotrzebowania na moc, a więc mniejszym zużyciu paliwa.

Dzięki wysokiemu udziałowi komponentów mechanicznych, bezstopniowa skrzynia biegów Agrotron TTVC 410/420/430 pozwala na uzyskanie nieograniczonych rodzajów prędkości, co w konsekwencji oznacza maksymalną elastyczność i wydajność w dostosowaniu prędkości silnika do różnych obciążeń i warunków pracy.

Grupa mechaniczno – hydrostatyczna składa się z epicykloidalnego reduktora i jednostki hydrostatycznej. Cztery koła epicykloidalne – każde gwarantuje bezstopniową zmianę w obrębie danej gamy – składają się na reduktor epicykloidalny. Pompa o zmiennej wydajności, określa prędkość silnika hydraulicznego i jednocześnie prędkość jazdy ciągnika w sposób bezstopniowy. Kombinacja połączenia czterech kół umożliwia z kolei bezstopniowe przejście, za pomocą sprzęgła tarczowego w kąpieli olejowej, z jednej gamy do drugiej, optymalizując w ten sposób wydajność pracy ciągnika. Elektroniczne sterowanie skrzyni biegów TTV umożliwia uzyskanie odpowiedniego trybu jazdy w zależności od potrzeb:

AUTO – Odpowiedni dla różnych rodzajów prac polowych (np. orka lub bronowanie) i do transportu. Używając pedału lub dźwigni przyśpieszenia szybko przechodzi się do ustawionej wcześniej prędkości. W takim momencie, elektroniczny system stale utrzymuje prędkość przyśpieszenia, automatycznie zmieniając obroty silnika w zależności od obciążenia.

WOM – Uruchamiając WOM, następuje automatyczne załączeniu trybu, w którym obroty WOM/silnik są ustalane poprzez ręczną dźwignię przyśpieszenia. Niezależnie od prędkości jazdy (która może być zmieniona poprzez pedał przyśpieszenia), prędkość obrotów WOM pozostaje niezmieniona.

MANUAL – W trybie tym jazda ciągnika jest sterowana w sposób tradycyjny. Pedał przyśpieszenia zmienia obroty silnika i Power -ComV kontroluje prędkość przyśpieszenia. Utrzymując naciśnięty joystick, zmiana prędkości jest bezstopniowa.

CRUISE – W trybie Auto i WOM możliwe jest zaprogramowanie jednej prędkości krzyżowej do przodu i do tyłu (z iMonitor uzyskuje się 2 do przodu i 2 do tyłu).

Power Zero – Przy włączonym silniku i załączonym trybem „Auto” lub „WOM”, jest aktywny również tryb „Power Zero” (aktywny hamulec): bez zaciągania hamulca ręcznego, przy minimalnych obrotach silnika, niezależnie od stopnia nachylenia terenu i obciążenia, skrzynia biegów utrzymuje ciągnik w miejscu.

Nowy Agrotron TTV wyposażony jest w tylny wałek odbioru mocy o czterech prędkościach (540/540E/1000/1000E) załączany elektro-hydraulicznie oraz przedni o prędkości 1000 obr/min , który napędzany jest bezpośrednio z silnika i może być uruchamiany elektro -hydraulicznie poprzez przycisk. Działa niezależnie od tylnego wałka odbioru mocy. Dostępne są dwie wersje wyposażenia w WOM Auto (standard) oraz WOM Syncro (opcja).

Ciągniki wyposażono także w nowy hamulec postojowy – system POWER BRAKE. System ten wyposażony jest również w dodatkowy akumulator awaryjny, będący w stanie zagwarantować do 10 hamowań w pełni bezpiecznych, również przy wyłączonym silniku ciągnika.

Agrotron TTV 410/420/430 posiada układ hydrauliczny z pompą o zmiennej wydajności (Load – Sensing) o wydajności 110 l/min. Konfiguracja umożliwia wyposażenie do 7 rozdzielaczy hydraulicznych (5 tylnych + 2 przednie), sterowanych poprzez przyciski umieszczone na podłokietniku Power-ComV i potencjometry na bocznej konsoli. Agrotron TTV 410/420/430 wyposażone są w oddzielny zbiornik oleju hydraulicznego o pojemności 50 litrów – wykorzystywana ilość oleju to 36 litrów. Zbiornik oleju wyposażony we własny system filtrów, w pełni jest niezależny od skrzyni biegów, dostarcza olej do podnośnika i rozdzielaczy. Agrotron TTV posiada elektroniczny podnośnik wyposażony w konsolę poślizgu poprzez radar, jest w stanie sterować każdym typem osprzętu, przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa. Funkcje i czujniki są stale monitorowane poprzez zintegrowany system diagnostyczny. Precyzję kontroli działania podnośnika zapewnia elektroniczna centralka, która decyduje o dozowaniu mocy hydraulicznej i stale śledzi funkcje systemu: siłę, pozycję, mieszaną, blokady podczas transportu, ograniczenie wysokości podnoszenia, regulacja prędkości opuszczania, anti – dumping i poślizgu. Regulacja podnośnika jest wykonywana poprzez potencjometry na bocznej konsoli, a na monitorze cyfrowym, na tablicy rozdzielczej wyświetlane są parametry pracy. Regulacja poślizgu to jedna z funkcji która jest kontrolowana przez operatora za pośrednictwem potencjometru. Udźwig maksymalny podnośnika wynosi 6200 kg.

Kobina nowego Agrotrona to komfortowe miejsce pracy dla operatora. Wszystkie sterowniki są logicznie pogrupowane i wyróżnione odpowiednio kolorami w zależności od obsługiwanej funkcji, są umiejscowione w sposób funkcjonalny i zgodny z wymogami zasada ergonomii, w zależności od częstotliwości wykorzystania. Wielofunkcyjny podłokietnik ze zintegrowanym Joystikiem. Agrotron TTV może być wyposażony dodatkowo w iMonitor: multimedialny interfejs (kompatybilny ISO bus), który kontroluje główne funkcje ciągnika i umożliwia poszerzenie sposobów wykorzystania różnych urządzeń tj. podnośnik, WOM, rozdzielacze hydrauliczne, silnik i układ napędowy.

Nowoczesne ciągniki rolnicze powinny być silne, oszczędne, elastyczne, wydajne i niezawodne. To życzenie każdego właściciela nowych maszyn, tym bardziej, że nowoczesność kosztuje. Czy nowe ciągniki Deutz-Fahr Agrotron TTV 410/420/430 spełnią oczekiwania użytkowników przekonamy się już niebawem.


{gallery}Deutz-Fahr Agrotron TTV 410-420-430{/gallery}

 

opracowano na podst. informacji Same Deutz-Fahr

foto: Same Deutz-Fahr