Nowy Steyr serii Multi – wszechstronna maszyna do pracy w gospodarstwie

Nowy ciągnik serii Multi firmy STEYR jest najbardziej innowacyjną maszyną w swej klasie i spełnia wszystkie życzenia rolników wobec klasycznego ciągnika wielozadaniowego. Tak twierdzi producent a jak jest w rzeczywistości?

 

Steyr podkreśla, że nowy ciągnik serii Multi został opracowany we współpracy z rolnikami i wyprodukowany w położonym w Dolnej Austrii St. Valentin, dodaje, że nowy ciągnik serii Multi zachwyca swoją wszechstronnością i wysokim komfortem. Wśród jego najważniejszych zalet można wymienić automatyczną przekładnię napędową, podłokietnik z Multicontrollerem i wbudowanym dżojstikiem do obsługi ładowacza czołowego. Nowy dżojstik wyróżnia niewiarygodna łatwość obsługi, która zapewnia unikalny poziom wygody i bezpieczeństwa przy pracach wykonywanych za pomocą ładowacza czołowego. Po podniesieniu podłokietnika operator może wygodnie wysiąść także z prawej strony maszyny. Oprócz Multicontrollera i dżojstika do obsługi ładowacza czołowego na podłokietniku znajdują się również pokrętło do regulacji punktów przełączania zakresów przekładni i trzystopniowy przełącznik dynamiki działania przekładni nawrotnej. Nowa, amortyzowana oś przednia zapewnia szczególny komfort jazdy podczas transportu.

 

Układ ECOTRONIK firmy Steyr umożliwia perfekcyjne zgranie pracy silnika, przekładni napędowej i elementów sterowania. Kolejnymi zaletami owej uniwersalnej maszyny są nowa, automatyczna przekładnia i niezawodne silniki o dużym momencie obrotowym i mocy do 120 KM a także wydajna pompa. Okres pomiędzy wymianą oleju wynosi 600 godzin. Przekładnia posiada cztery główne biegi oraz cztery zakresy przełączalne pod obciążeniem, które w trybie transportowym są przełączane automatycznie. Wybór zakresu odbywa się w każdym trybie automatycznie. Układ ECOTRONIK umożliwia indywidualne ustawienie punktów przełączania w automatycznej przekładni przełączalnej pod obciążeniem w zakresie od 1000 do 2000 obr/min. W trybie wykorzystania mocy stosowanym do ciężkich prac automatyczna przekładnia zmienia bieg na wyższy później, a redukuje go wcześniej. W trybie Eco stosowanym do prac lekkich sposób zmiany biegów jest odwrotny. Punkty przełączania biegów można dowolnie dopasować do wykonywanych prac. Dzięki układowi ECOTRONIK ciągnik serii Multi jest idealną uniwersalną maszyną dla hodowców bydła i gospodarstw rolniczych prowadzących gospodarkę mieszaną.

 

Ciągnik serii Multi wyróżnia płynna praca przy zmianie kierunku jazdy, zdolność utrzymania prędkości podczas pracy na polu, zdaje egzamin przy pracy z ładowaczem czołowym. Dżojstik do obsługi z ładowacza czołowego z przyciskami do sterowania przekładnią napędową umieszczony jest w ergonomicznej pozycji na podłokietniku. Cztery biegi WOM-u zostały konsekwentnie zsynchronizowane z charakterystykami silnika. Biegi 540 i 1000 pracują przy prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1800 a 1900 obr/min w celu wykorzystania maksymalnej mocy silnika, natomiast prędkość obrotowa silnika na biegu Eco znajduje się w zakresie maksymalnego momentu obrotowego pomiędzy 1500 a 1600 obr/min w celu optymalizacji zużycia paliwa. Podczas prac wykonywanych przy stojącym ciągniku WOM może się obracać w prawą lub lewą stronę.

 

Do wyboru klienci mają dwa układu hydrauliczne: układ z tłokową pompą osiową (CCLS) o wydatku maksymalnym 80 l/min i maksymalnie 5 mechanicznymi zaworami hydrauliki zewnętrznej lub układ z tłokową pompą osiową (CCLS) o wydatku maksymalnym 100 l/min oraz 2 mechanicznymi i maksymalnie 4 elektronicznymi zaworami hydrauliki zewnętrznej. Jako wyposażenie opcjonalne dostępny jest przedni TUZ z elektroniczną regulacją (EFH). Jego zaletą jest elektroniczny system regulacji obciążenia zamontowanego z przodu narzędzia, umożliwiający operatorowi ustawienie siły docisku narzędzia. Za pomocą czujnika ciśnienia system EFH dopasowuje narzędzie do ukształtowania terenu. Zwiększa to precyzję i bezpieczeństwo pracy na stokach, gdyż oś przednia jest zawsze dociążona.

 

Kolejną zaletą jest mały promień skrętu, wynoszący zaledwie 4,05 m. Maksymalna masa maszyny została zwiększona do 8 ton. Amortyzowana oś przednia w nowym Multi zwiększa komfort i wydajność ciągnika. Na osi przedniej można zamontować ogumienie o wymiarze 28 cali. Również kabina jest dostępna w wersji z amortyzacją bez żadnego wpływu na wysokość ciągnika. Wszystkie modele można zamawiać w wersji przygotowanej do montażu monitora i obsługującej magistralę ISOBUS. Nowy ciągnik serii Multi jest mało wymagający w kwestiach konserwacji i niezwykle wszechstronny, dzięki czemu jest idealną maszyną dla rolników pragnących cieszyć się wyśmienitą jakością produktów marki STEYR w kompaktowych wymiarach.

 

 

Żródło: Steyr