Pierwsza w Polsce przyczepa Pöttinger Jumbo z systemem hamowania EBS

 

Maszyna jest już trzecią przyczepą Pöttinger w tym gospodarstwie. Wcześniej pracowały już tu TORRO 5100 i JUMBO 7120. Nowy nabytek zostanie wykorzystany do zbioru traw i kukurydzy łącznie z ponad 1000 hektarów w sezonie we własnym gospodarstwie jak i usługowo.

 

Więcej informacji o elektronicznym systemie hamowania (EBS) z programem stabilizacji (RSP)

Zastosowanie programu stabilizacji (RSP) zapewnia przy manewrze skręcania i zachodzenia przyczepy w wąskim zakręcie lub przy dużej prędkości jazdy stabilność i bezpieczeństwo. Funkcja RSP hamuje przy zagrożeniu wywróceniem automatycznie określone koła pojazdu i zapewnia w ten sposób możliwie stabilną jazdę.

Szczególne rozwiązania techniczne

  • Cała jednostka sterowania, jak również system czujników stanowią jedną zwartą konstrukcję, przy czym sygnał załadunku resorowania hydropneumatycznego jest bezpośrednio przekształcany w sygnał elektryczny.

  • Duży zakres napięcia od 8-32 Volt uniwersalny dla wszystkich ciągników.

  • Bezpieczeństwo dzięki specjalnemu zasilaniu: przy zakłóceniach w dostawie prądu przez puszkę ABS: zapewnienie działania elektronicznego pomiaru ciężaru i systemu ABS, lecz nie funkcji RSP.

  • Hamulec sprężynowy wraz z zaworami stanowi wyposażenie seryjne w podwoziach  z system hamulcowych EBS i RSP.

 

Przyczepy wyposażone w moduł hamulcowy EBS mogą być ciągnione przez ciągniki z ABS, EBS albo przez ciągniki z tradycyjnymi hamulcami. Do działania systemu potrzebna jest wtyczka ISO7638 (gniazdo ABS) w ciągniku, aby zapewnić stały zasilanie i działanie systemu ostrzegania TEBS G2.1. Taki system hamowania oprócz większego bezpieczeństwa przyczynia się do zmniejszonego zużycia opon.

 

 

Źródło: Pöttinger