Polagra-Premiery 2014 za nami

 

Cztery targowe dni, 41 683 zwiedzających, 360 wystawców reprezentujących aż 400 marek, 198 akredytowanych przedstawicieli mediów i łącznie 50 000 mkw. zagospodarowanej powierzchni – tak najkrócej można byłoby podsumować zakończoną w niedzielę 2 lutego 2014 roku piątą edycję Międzynarodowych Targów Mechanizacji Rolnictwa POLAGRA-PREMIERY. – Od czwartku, 30 stycznia tereny Międzynarodowych Targów Poznańskich stały się stolicą branży rolniczej – mówi Jakub Patelka, dyrektor projektu. – Skupiły tym samym czołowych producentów i dystrybutorów, ale również przedsiębiorstwa rolnicze oraz właścicieli rodzinnych gospodarstw, których łączy m.in. fascynacja najnowszymi rozwiązaniami technicznymi – dodał.

Co zafascynowało zwiedzających?

Niebywałym sukcesem tegorocznych Targów POLAGRA-PREMIERY było zgromadzenie grona blisko 42 000 zwiedzających, którzy mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych w północnej i wschodniej części kraju, postanowili razem z nami wziąć udział w organizowanym co dwa lata święcie branży rolniczej – wyjaśnia Katarzyna Skonieczna z działu obsługi zwiedzających MTP. – A co najbardziej ich zafascynowało? Z całą pewnością ekspozycje wystawców, bez zaangażowania których trudno byłoby mówić o sukcesie wydarzenia – podkreśla.

Targowi goście mieli szansę wziąć udział w wyjątkowo licznych wydarzeniach towarzyszących, wśród których znalazły się m.in. szkolenia, warsztaty oraz konferencje, takie jak „Bioenergia w Rolnictwie”, „Rewolucja genomowi w Selekcji Bydła Mlecznego”, „X Forum Rzepakowe”, „Konferencja Hodowlana Ambasady Norwegii” czy „Wspólna Polityka Rolna 2014-2020”.

Organizatorzy zadbali również o wszystkich tych, którzy na Targach Polagra-Premiery 2014 pojawili się w roli osób towarzyszących. Dla dzieci przygotowano bowiem Junior Club. Z kolei kobiety miały szansę wziąć udział w metamorfozach zorganizowanych w ramach strefy Nowoczesna Gospodyni.

O tym trzeba wspomnieć

O skali wydarzenia oraz jego randze świadczyć może liczba akredytowanych dziennikarzy, których w tym roku było aż 198, a ich zainteresowanie konferencją prasową Stanisława Kalemby, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Andrzeja Byrta, prezesa zarządy Międzynarodowych Targów Poznańskich pozytywnie zaskoczyło organizatorów.

Warto dodać, że Targi Polagra-Premiery to wyjątkowy czas dla wystawców, którzy co dwa lata stają na wysokości zadania, prezentując najnowszą ofertę, kreując jednocześnie trendy. Wśród kilkuset nowości produktowych aż 30 z nich zostało wyróżnionych Złotym Medalem MTP. Podczas uroczystego otwarcia targów wręczono również statuetki Acanthus Aureus za najbardziej interesujące stoisko.

pp 2014 1 Polagra Premiery 2014 za nami

Do zobaczenia za dwa lata

Dziękując wszystkim wystawcom i zwiedzającym, ale również współpracującym z nami mediom, wyrażam głęboką nadzieję, że spędzony w Poznaniu czas będzie owocował przez najbliższe dwa lata – mówi Jakub Patelka. – Z niezmierną radością było móc gościć tak wyjątkowych przedstawicieli branży rolniczej na terenach Międzynarodowych Targach Poznańskich, które już za dwa lata ponownie zainaugurują kalendarz wydarzeń rolniczych – pointuje.

A co o tegorocznych Targach Polagra-Premiery sądzą sami wystawcy?

Michał Krajewski, Dyrektor Big Dutchman Polska

Polagra-Premiery to dla naszej firmy chęć powrotu do tego, co było wiele lat temu i z naszych obserwacji, ale również dochodzących do nas sygnałów wynika, że właśnie w 2014 roku tak się stało. Zaskoczyła nas niestety pogoda, co sprawia, że znowu wracamy myślami do tych edycji targów rolniczych, które odbywały się jesienią. Mimo iż aura nie oszczędziła północnej i wschodniej części kraju, to jednak mieliśmy szansę spotkać się z większą niż dwa lata temu liczbą klientów, którym zaproponowaliśmy nagrodzoną Złotym Medalem technologię do zarządzania budynkami inwentarskimi.

Przemysław Pilarczyk, Dyrektor Handlowy Korbanek

Polagra-Premiery to dla firmy Korbanek bardzo udane targi. Nie spodziewaliśmy się takiej frekwencji, w przeciwieństwie do organizacji, która zawsze jest przykładem profesjonalizmu. Już czwartek był dla nas wyjątkowo owocny, natomiast sobota najbardziej nas zaskoczyła. Nie przypuszczaliśmy, że spotkamy w Poznaniu tak wielu klientów. Większość była nam już dobrze znana, dla tego mogę stwierdzić, że jedną z ważniejszych funkcji imprez branżowych jest nie tyle nawiązywanie nowych, ale podtrzymywanie dotychczasowych relacji. Wyjątkowym pomysłem było zorganizowanie AGRO VIP NIGHT, dzięki czemu mieliśmy szansę spotkać się z największymi rolnikami w mniej biznesowych okolicznościach. Targi branżowe wciąż są w mojej opinii ważnym narzędziem marketingowym. Życzyłbym sobie jednak, aby imprez było nieco mniej, ale rozmachem dorównywały Targom Polagra-Premiery.

Piotr Dziamski, Kierownik Marketingu John Deere Polska

Polagra-Premiery dla firmy John Deere to bardzo ważna wystawa w naszym kalendarzu, a zarazem kluczowa w przyjętym cyklu dwuletnim, podczas której skupiamy się na maszynach skierowanych do przedsiębiorstw rolniczych. Nie oznacza to jednak, że zapominamy o rodzinnych gospodarstwach, które są dla nas bardzo ważnymi klientami. Tegoroczna edycja nie jest naszą pierwszą, co pozwala ocenić imprezę z perspektywy czasu. Zmieniła się przede wszystkim skala wydarzenia. Myślę tu o powierzchni, liczbie wystawców oraz zwiedzających. Pojawiły się również nowe narzędzia komunikacji, takie jak debiutujący podczas tegorocznej edycji AGRO VIP NIGHT. Godny uwagi jest także fakt, że w tym roku wcześniej niż dotychczas mogliśmy rozpocząć budowę stoisk, dostarczanie maszyn itp. Z całą pewnością spośród czterech targowych dni najsłabiej wypadł czwartek. Pozostałe trzy pozytywnie nas zaskoczyły, dlatego stwierdzam jednoznacznie, że targi uznaję za udane.

Adriana Dobrzyńska, Specjalista ds. marketingu CLAAS Polska Sp. z o o

Międzynarodowe Tragi Poznańskie zadbały o lokalizację stoisk wystawców w taki sposób, że z jednej strony firmy zyskały optymalne warunki do ekspozycji, a z drugiej uniknęły bezpośredniego sąsiedztwa konkurencyjnych marek. Z punktu widzenia marketingowego dla firm jest istotne, ale przede wszystkim zwiedzający nie zostali przytłoczeni wielkością prezentowanych ofert, a ponadto mogli swobodnie poruszać się i w komfortowych warunkach poznawać nowości produktowe. Polagra-Premiery to nie tylko szansa na bezpośrednie spotkania i rozmowy biznesowe. W naszym odczuciu obecność CLAAS na prestiżowej imprezie, jaką są targi, wzmacnia wizerunek naszej marki.

źródło: MTP