Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Premierowa Seria 4E DEUTZ-FAHR

ciągniki Deutz-Fahr 4E

Deutz-Fahr 4E

Seria 4E DEUTZ-FAHR to kolejna premiera przedstawiona na wystawie Agritechnica 2017 w Hanowerze. Zastąpi ona znane modele serii Agrolux. Ulepszona konstrukcja maski, poprawa komfortu i mnóstwo innowacyjnej technologii sprawiają, że specjaliści DEUTZ-FAHR podtrzymują swoją pozycję lidera na rynku ciągników średniej mocy.

Nowa Seria 4E Deutz-Fahr to cztery modele o mocy od 65 KM do 97 KM. Zostały one wyposażone w mocne, trzycylindrowe silniki FARMotion z nowym układem chłodzenia oraz przekładnie o prędkości maksymalnej 30 km/h lub 40 km/h. Przednie osie zostały opracowane przez SDF specjalnie dla tego segmentu mocy. Dostępne są dwa pakiety hydrauliczne i cztery opcje wyposażenia WOM. Ulepszono także wygodę i ergonomię stanowiska operatora.

Nowe silniki FARMotion

Nowe trzycylindrowe silniki FARMotion zostały opracowane specjalnie do sektora rolniczego. Są one wyjątkowo mocne, kompaktowe, niezawodne i ekonomiczne. Sterowanyany elektronicznie układ wtryskowy Common Rail (2000 bar) zapewnia najwyższą wydajność i wysoki moment obrotowy przy niskich prędkościach. Dzięki wbudowaniu kompaktowego katalizatora DOC silnik spełniają wymagania normy Stage IIIB. Ulepszony układ chłodzenia, wyposażony w Intercooler i nowy wentylator wiskotyczny, zapewnia większą wydajność, zmniejszone straty mocy i mniejszy hałas. Nowo opracowany dwustopniowy filtr powietrza PowerCore gwarantuje doskonałe osiągi i może być wymieniony bez użycia narzędzi.

Synchronizowana skrzynia biegów

Wszystkie nowe modele Serii 4E Deutz-Fahr mogą być opcjonalnie wyposażone w całkowicie synchronizowaną skrzynię biegów o prędkości maksymalnej 30 km/h lub 40 km/h. W wersji 30 km/h dostępne są dwie opcje: 12+3 z lub 8+8 ECO (30 km/h przy 1800 obr./min). W wersji 40 km/h do wyboru są również dwie opcje: 15+15 lub 15+15 ECO. Dla obydwu opcji dostępne są biegi zredukowane, a maksymalna prędkość przy skrzyni ECO osiągana jest przy 1800 obr./min.

Specjalnie opracowane przednie osie

Przednie osie zostały opracowane przez SDF specjalnie dla tego segmentu mocy. W zależności od rodzaju skrzyni biegów blokada mechanizmu różnicowego i napęd na cztery koła są uruchamiane mechaniczne (skrzynia 30 km/h) lub elektrohydraulicznie (skrzynia 40 km/h). Kąt skrętu kół modeli z nowej Serii 4E Deutz-Fahr wynosi 55° i zapewnia doskonałą zwrotność. Ciągniki wyposażono w dwa siłowniki układu kierowniczego i hamulce na cztery koła. Opcjonalnie można zamówić hydrauliczny układ hamulcowy przyczepy, zgodny z najnowszymi dyrektywami w zakresie bezpieczeństwa.

Podnośnik tylny

Podnośnik tylny sterowany mechanicznie jest bardzo precyzyjnie kontrolowany, a jego udźwig wynosi 3500 kg. Operator może wybrać wydajność układu hydraulicznego, korzystając z dwóch możliwości: pompy w układzie otwartym o wydajności 42 l/min lub 50 l/min występują w połączeniu z maksymalnie 3 obwodami. WOM aktywuje się mechanicznie za pomocą dźwigni, jest oferowany w czterech konfiguracjach: 540, 540/540ECO, 540/540ECO/1000 i 540/540ECO oraz WOM synchro.

Zmodernizowane stanowisko operatora

Stanowisko operatora także zostało zmodernizowane, a wszystkie sterowniki uporządkowano: teraz są logicznie rozmieszczone ze względu na częstotliwość ich używania i przejrzyście oznakowane kolorami. Na nowej desce rozdzielczej czytelnie wyświetlają się wszystkie komunikaty. Regulowana pozycja kierownicy i fotela zapewniają maksymalny komfort użytkowania. Wysokość tunelu została zmniejszona o połowę (w porównaniu do modelu Agrolux), przez co operator ma więcej miejsca na nogi. Specjalnie izolowana mata podłogowa redukuje hałas, drgania i temperaturę.

Dzięki nowej Serii 4E DEUTZ-FAHR prezentuje bardzo wszechstronny model ciągnika o mniejszej mocy, który charakteryzuje się licznymi udoskonaleniami pod względem technologii oraz komfortu.

Najważniejszych cechy modeli Serii 4E:

źródło: DEUTZ-FAHR

Exit mobile version