Przyczpa Torro Combiline Poettinger w nowej odsłonie

Na tegorocznej wystawie Agritechnica 2015 w Hanowerze firma Poettinger zaprezentuje przyczepę samozbierającą TORRO w nowym wydaniu COMBILINE, które zwraca uwagę nie tylko nowoczesnym wyglądem, ale również najnowocześniejszymi rozwiązaniami. Obydwa modele TORRO 6010 L / D COMBILINE i 6510 L / D COMBILINE o pojemności do 35 m³ DIN lub w wariancie wyposażenia z linkami dachowymi o pojemności do 36,5 m³ DIN stawią czoła najbardziej wygórowanym wymaganiom. Większa wydajność, szerszy zakres zastosowania, długość cięcia 34 mm to atuty nowej przyczepy TORRO COMBILINE. Zapotrzebowanie mocy to 160 do 300 KM.

Najlepsza jakość paszy

Sprawdzony 6-rzędowy wahliwy podbieracz z dwustronnym sterowaniem krzywki gwarantuje najlepsze z możliwych kopiowanie nierówności łąki i podbiera czystą paszę. Nowym rozwiązaniem jest blacha wyrównująca, jak również dodatkowa rolka koła kopiującego umieszczona centralnie z tyłu podbieracza polepszająca efekt kopiowania terenu. Prowadzenie w równoległoboku dodatkowej rolki koła kopiującego, jak również możliwość ustawienia niezależna od przednich kół kopiujących są rozwiązaniami unikatowymi na rynku. To gwarancja stuprocentowego działania funkcji kopiowania. Rolka koła kopiującego może wychylić się do 50 mm. Szczególnie w warunkach, gdy jest bardzo mokro i powstają głębokie ślady po ciągniku, wyraźnie widać zalety tego rozwiązania: podbieracz nie zapada się w śladzie ciągnika i jest precyzyjnie prowadzony. Dzięki temu udział części popielistych w paszy jest wyraźnie mniejszy. Czysta pasza wpływa na większą wydajność mleka: większy zysk.

 

Czysta wydajność

Nowe TORRO jest jeszcze bardziej wydajne. Większa przepustowość została osiągnięta przez zastosowanie mocnej przekładni wstępnej, napędu rotora dopasowanego do 300 KM (przez boczną przekładnię kół czołowych) i napędu przez obustronny szerokokątny wałek przegubowy ze sprzęgłem zapadkowym zabezpieczonym do 2300 Nm. W sumie wydajność napędu została podniesiona o 10 procent a przepustowość o okrągłe 20 procent. Dodatkowo zmniejszył się nakład pracy na konserwacje.

Wydajny rotor załadunku (800 mm średnicy) zapewnia idealną jakość cięcia przy jednocześnie mniejszym zapotrzebowaniu mocy. 8 rzędów wyposażonych w 10 mm grubości palce wykonane z drobnoziarnistej stali Durostat, szerokość skrobaków 20 mm i asymetryczne uporządkowanie noży zapewniają perfekcyjnie pociętą paszę.

 

Nowa belka nożowa POWERCUT

Na uwagę w TORRO COMBILINE zasługuje nowa konstrukcja belki nożowej POWERCUT. W miejsce dotychczasowych 39 noży zamontowano 45, przez co uzyskano teoretyczną długość cięcia 34 mm. W nowej belce POWERCUT zastosowano opatentowaną konstrukcję Pöttinger – system wychylania belki EASY MOVE. Odblokowanie belki i mechanizmu cięcia odbywa się centralnie i bez użycia narzędzi. Belka nożowa wychyla się z kanału po naciśnięciu guzika na sterowniku w kabinie ciągnika. Na życzenie dostępne są opatentowane podwójne noże TWINBLADE z indywidualnym zabezpieczeniem – dwa razy dłuższy czas użytkowania. Zapasowe noże nie są już konieczne. Na życzenie w TORRO COMBILINE dostępna jest również automatyczna ostrzałka do noży AUTOCUT.

Zalety nowego POWERCUT są widoczne jak na dłoni: prosta obsługa, centralne zwalnianie blokady, wysoka niezawodność działania i perfekcyjna jakość cięcia.

Podłoga rusztowa jest obniżona z przodu o 150 mm. Dzięki temu możliwe jest założenie ogumienia do rozmiaru 800/45R26.5 i przyczepa stoi prosto. Masa zielona jest przenoszona w tył, co pozwala na równomierny i optymalny rozładunek. Zapotrzebowanie mocy też jest mniejsze. Łańcuch podłogi rusztowej jest mocniejszy i ma grubość 10 mm. 2-suwowy silnik stanowi wyposażenie seryjne..

 

2 w 1: szybka zmiana z przyczepy silosowej na przyczepę objętościową

2-funkcyjna klapa przednia umożliwia szybkę zmianę między trybem pracy przyczepy silosowej i przyczepy do przewożenia materiału: klapa zagęszczająca jest sterowana hydraulicznie i może być ustawiona w wybranej, dowolnej pozycji. Przednia ściana jest złamana, co zapewnia dobry widok z kabiny ciągnika na przestrzeń załadunkowa przyczepy. Automatyka załadunku jest wyposażona w dwa punkty pomiaru. Zagęszczenie jest regulowane przez sprężyny i może być optymalnie dopasowane do możliwości ciągnika.

Ramową nabudowę TORRO COMBILINE charakteryzują mocne, przechodzące profile ścian bez pałąków. Linki dachowe są dostępne w opcji: dla optymalnego zabezpieczenie przewożonego materiału, do przewozu siana i słomy, jak również opcjonalnie dla zwiększenia pojemności przyczepy. Nowe zaokrąglone błotniki nie pozwalają na gromadzenie się na nich sieczki. Efekt: materiał nie jest gubiony podczas jazdy, droga i przyczepa pozostają czyste.

Ściana tylna jako urządzenie wielofunkcyjne pozwala na bardzo szybki rozładunek. Zamiast plandeki zastosowano pokrywę blaszaną, która całkowicie zapobiega gubieniu materiału. W wersji D prostoliniowy napęd dozowania stanowi wyposażenie seryjne, trzeci walec jest dostępny na życzenie. W zależności od typu, do wyboru jest różnorodne ogumienie. Dyszel seryjnie jest dostosowany do obciążeń 2 t , na życzenie dostępny również 3 t niski. Jako wyposażenie na życzenie w ofercie również sterowanie wymuszone – hydrauliczne lub elektryczno-hydrauliczne.

Obsługa odbywa się seryjnie przy pomocy sterownika Power Control, opcjonalnie również przy pomocy sterownika bezprzewodowego lub terminala CCI.

źródło: Poettinger