Virtus oferuje dużą swobodę wyboru wersji kompletacji wyposażenia dodatkowego. Jak zawsze, wybór odpowiedniego wyposażenia ciągnika gwarantuje zwycięską kombinację, na przykład: mocny, elastyczny generujący do 95% mocy maksymalnej już przy 1600 obr/min w połączeniu z elektrohydraulicznym rewersem i systemem Stop&Go, oś przednia o dopuszczalnym obciążeniu sięgającym 3500kg, układ hydrauliczny z pompą o wydajności 60 l/min przy obrotach silnika na poziomie 900 obr/min oraz zintegrowany ładowacz czołowy pozwolą w sposób optymalny wykorzystać potencjał ciągnika, zapewniając sukces prowadzonej działalności. Virtus to innowacyjny ciągnik, zapewniający oszczędność czasu oraz kosztów eksploatacji, pozwalający rolnikom na pełną koncentrację na wykonywanej pracy.

Obecnie, jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia działalności rolniczej jest maksymalizacja wydajności. W przeciwnym przypadku przychody zaczynają spadać poniżej wartości oczekiwanych. Virtus oferuje możliwość konfiguracji dla osiągnięcia najwyższej wydajności pracy, będącej podstawą sukcesu.
Nowy model Virtus posiada szeroką gamę możliwego wyposażenia: zaczynając od elastycznego silnika z niskim zużyciem paliwa, poprzez wydajną przekładnię Powershift 60P+60T z maksymalną prędkością jazdy wynoszącą 50km/h ( 40km/h przy ekonomicznej prędkości obrotowej silnika – prędkość ograniczona w wybranych krajach ze względu na przepisy o ruchu drogowym), pozwalającą na pracę z najlepiej dobraną prędkością jazdy, już od 134m/h z reduktorem do prędkości polowych w zakresie 2,9 do 16km/h, po układ hydrauliczny (z pompą o wydajności 60 l/min przy 1600 obr/min, automatyczne uruchamianie blokady mechanizmów różnicowych i napędu na 4 koła oraz ładowacz czołowy do współpracy z różnego typu dodatkowym osprzętem.

Gama modeli Virtus odpowiada na potrzeby właścicieli dużych i średnich gospodarstw rolnych, wprowadzając całkowicie rewolucyjne rozwiązania do każdego rodzaju pracy (orka, praca na terenach zielonych, prace magazynowe, uprawa czy siew) dzięki wydajnemu układowi hydraulicznemu z pompą o maksymalnej wydajności 90 l/min, elektronicznemu podnośnikowi współpracującemu z radarem oraz WOM o 4 prędkościach. Modele Virtus charakteryzuje duża trwałość i elastyczność, co stanowi doskonałą odpowiedź na potrzeby właścicieli dużych i średnich gospodarstw.
Modele Virtus napędzane są cztero-cylindrowymi, elektronicznie sterowanymi silnikami DEUTZ Common Rail. Zewnętrzny, chłodzony układ recyrkulacji spalin w połączeniu z filtrem par paliwa POC oraz katalizatorem redukującym ilość cząstek stałych i tlenków azotu NOx zapewniają maksymalną sprawność układu w zakresie niskiej emisji szkodliwych związków spalin. Wszystkie modele Virtus spełniają wymogi normy emisji spalin Tier 4i.
Rewers hydrauliczny ze sprzęgłem Sense Clutch oferuje ważną innowację technologiczną: system Stop&Go. System Stop&Go pozwala operatorowi na kontrolowanie ruchu ciągnika przy użyciu jedynie pedałów układu hamulcowego, bez konieczności użycia pedału sprzęgła. Wyeliminowanie sprzęgła jest szczególnie przydatne w pracy z ładowaczem czołowym, przy łączeniu osprzętu i ruszaniu z miejsca w trakcie jazdy pod wzniesienia. Dźwignię rewersu wyposażono dodatkowo w pokrętło regulacji czułości jego działania w zależności od wymagań operatora związanych z rodzajem wykonywanej pracy.
Prędkości WOM do wszystkich zastosowań: 540/540ECO/1000/1000ECO oraz WOM zsynchronizowany (Syncro) z niezależnym wałkiem. Z takim pakietem wyposażenia, Virtus może współpracować z każdego rodzaju osprzętem utrzymując prostotę obsługi i maksymalną wydajność – dzięki temu Virtus jest idealnym rozwiązaniem do każdej pracy z wykorzystaniem WOM.

Virtus został wyposażony w układ kierowniczy z systemem Steering Double Displacement (SDD), który gwarantuje zwiększenie komfortu obsługi, pozwalającego operatorowi prowadzić ciągnik z najwyższą precyzją, nawet w najcięższych warunkach. Wciskając przycisk, operator jest w stanie zmniejszyć o połowę liczbę obrotów koła kierownicy przy skręcie do maksymalnego kąta skrętu kół co zwiększa komfort w trakcie wykonywania powtarzanych cyklicznie nawrotów oraz w trakcie manewrowania na ograniczonej przestrzeni, np. w trakcie pracy z ładowaczem czołowym.
Także w konstrukcji elektronicznego tylnego podnośnika o udźwigu do 6600kg wykorzystano innowacyjne rozwiązania, doskonale sprawdzające się po podłączeniu osprzętu, np. dużego siewnika. Istnieje możliwość wyboru pomiędzy 6-ma lub 8-ma sterowanymi mechanicznie dystrybutorami układu hydraulicznego lub 6-ma/8-ma/10-ma wyjściami sterowanymi elektrycznie z możliwością regulacji ilości i czasu podawania oleju. Wszystkie te rozwiązania zwiększają wydajność eksploatacji ciągników Virtus. Co więcej, wtedy kiedy podnośnik i hydraulika nie są w użyciu, na przykład w trakcie transportu, operator może użyć przycisku, dzięki któremu olej będzie podawany bezpośrednio do układu napędowego. Takie rozwiązanie pozwala na obniżenie temperatury oleju w układzie oraz zwiększa żywotność systemu.
W każdych warunkach Virtus oferuje maksymalny poziom bezpieczeństwa.

Skuteczność działania układu hamulcowego gwarantuje zintegrowany, hydrostatyczny układ hamulcowy z tarczami w kąpieli olejowej na 4 koła. Wszystkie modele wyposażono w innowacyjny hamulec postojowy Parkbrake, zapewniający bezpieczny postój ciągnika. Dla dodatkowego podniesienia komfortu, hamulec Powerbrake, którego rozwiązania wzorowano na tych stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym, wspomaga operatora w trakcie hamowania redukując wymagany nacisk na pedały, bez strat skuteczności działania układu hamulcowego. Kolejną interesującą funkcją jest możliwość wyposażenia ciągnika w jedną oś napędową, osią o regulowanej szerokości oraz układem hamulcowym, które doskonale sprawdzają się w trakcie pracy w międzyrzędziach.
Komfortową kabinę zaprojektowano z myślą o zmniejszeniu zmęczenia operatora w trakcie długich dni pracy oraz zapewnienia komfortu i zadowolenia użytkownika. Dzięki układowi amortyzacji przedniej osi, systemowi pneumatycznej amortyzacji kabiny, prostej obsłudze elementów sterowania, doskonałej widoczności z miejsca operatora ciągniki Virtus są klasą samą dla siebie w zakresie komfortu eksploatacji.

Dużo uwagi poświęcono odpowiedniej ofercie możliwego wyposażenia w opony, dostępne jest ogumienie od 34” do 38” o szerokości dobranej idealnie do takich prac jak orka, siew, transport. Wszystkie kombinacje ogumienia dostępne są z kołami regulowanymi Heavy Duty, homologowanymi do prędkości 50km/h.

źródło: SAME DEUTZ-FAHR