STEYR TERRUS CVT STAGE V – najczystszy ciągnik w historii marki

Obejmująca trzy modele: 6300 CVT, 6270 CVT i 6250 CVT, seria ciągników Terrus CVT marki STEYR poważnie podchodzi do nowej europejskiej normy emisji spalin Stage V przez nowe ciągniki, która wchodzi w życie 1 stycznia 2019 r.: dzięki zmniejszeniu emisji tlenków azotu o 95% oraz znacznej redukcji ilości i masy cząstek stałych ciągniki z nawiązką spełniają wymogi tej normy.

 

Ta ogromna redukcja emisji została osiągnięta bez zmian konstrukcyjnych silnika, a także bez zmian wzornictwa dzięki 13 patentom producenta silników, firmy FPT Industrial. Jednocześnie w nowych ciągnikach Terrus CVT spełniających wymogi normy Stage V wydłużony został okres pomiędzy zmianą oleju silnikowego do 750 godzin. Wydłużono także okres pomiędzy wymianą oleju przekładniowego, który obecnie wynosi 1 500 godzin. – Nowe modele ciągnika Terrus CVT zachwycają nie tylko znacznie zredukowanym poziomem emisji spalin, ograniczeniem nakładów konserwacyjnych i niższymi łącznymi kosztami eksploatacji, lecz również interesującymi udoskonaleniami samego produktu – mówi Hans-Werner Eder, dyrektor marketingu produktu w regionie EMEA.

 

Montowany na życzenie w nowych ciągnikach STEYR Terrus CVT układ S-Turn II stanowi symbiozę sprawdzonych w praktyce układów Easytronic II i S-Turn. Nowy układ S-Turn II łączy automatyczne kierowanie ciągnikiem na uwrociu ze sterowaniem wykonywanymi przy tym czynnościami, zapewniając pełną automatyzację i komfort wykonywanego manewru, a tym samym znacznie ułatwiając ciężką codzienną pracę operatora. Wyższa wydajność, efektywność i precyzja, łatwość obsługi oraz skuteczna ochrona gleby na uwrociu to bezsprzeczne atuty nowego układu S-Turn II. Zastosowany w nowych modelach ciągników Terrus CVT układ hamulcowy STEYR S-Brake zwiększa bezpieczeństwo: opatentowany układ zapewnia utrzymanie stabilności zespołu ciągnika i przyczepy również przy redukcji prędkości za pomocą pedału gazu lub dźwigni sterowania jazdą. W takiej sytuacji przyczepa może najechać na ciągnik, co może nawet doprowadzić na utraty stabilności przez zestaw i jego wywrócenia. Temu właśnie zapobiega nowy układ hamulcowy przyczepy STEYR S-Brake: przyczepa jest hamowana za pomocą własnego układu hamulcowego w taki sposób, aby zapewnić równomierne zwalniania zespołu przyczepy i ciągnika, a dzięki temu jego stabilność. W sprzedaży już od 2. kwartału 2019 Ustawodawca przewidział co prawda okres przejściowy obowiązywania normy do końca 2020 r., lecz nowe modele ciągników Terrus CVT 6300, 6270 i 6250 spełniające wymogi normy Stage V będą dostępne u dealerów marki STEYR już od 2. kwartału 2019 r. Jednocześnie nowe modele ciągników STEYR Terrus CVT posiadają jako wyposażenie standardowe usługi telematyczne S-Fleet.

 

Źródło: Steyr