Wóz asenizacyjny Meprozet PN-3/18 z wcinaną konstrukcją zbiornika

 

Wóz asenizacyjny PN-180 firmy Meprozet wykonany jest, jako samonośny zbiornik zamontowany na dwuosiowym zestawie kołowym, z tylną osią skrętną. Zbiornik stalowy wcinany z ramą środkową, cynkowany ogniowo z wewnętrznymi pierścieniami wzmacniającymi i falochronami. Wóz asenizacyjny PN-180 to nowość produktowa w ofercie firmy Meprozet.

 

Zbiornik jest przystosowany do zagregowania z aplikatorem. Tylna dennica zamknięta z włazem ø600 i dwoma króćcami. Na przedniej dennicy rurowy wskaźnik poziomu, na bocznych powierzchniach płaszcza dwa króćce kołnierzowe 6”, na górze właz ø600 i bezpiecznik nadmiarowy. Beczkowóz wyposażony w hydraulicznie zawieszony i regulowany dyszel, z zamontowanym wewnątrz odzyskiwaczem oleju i tłumikiem wydechu. Na półce dyszla przykręcony kompresor BALLAST 16000 firmy BATTIONI PAGANI. Beczkowóz w standardzie wyposażony jest w: wąż ssawny 6” z koszem o długości 6 m, uchylną łyżkę rozlewową, błotniki mocowane bezpośrednio do konstrukcji zbiornika, manowakuometr, regulowana stopa podporowa, wymienny zaczep, instalację hamulcową,zbiornik przelewowy, instalację elektryczną i układ hydrauliczny otwierania spustu.

 

ZASTOSOWANE ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE

 

1. Dyszel hydraulicznie zawieszany i regulowany

Zastosowanie tego rozwiązania w dyszlu wpływa na tłumienie wstrząsów zarówno od ciągnika jak i beczki, co przekłada się na uzyskanie płynnej jazdy. Tłumienie wszelkich drgań i wstrząsów bezpośrednio wpływa na wydłużenie żywotność wozu asenizacyjnego.

 

2. Tłumik – odzyskiwacz oleju – zintegrowany z dyszlem

Zintegrowanie tłumika (odzyskiwacza oleju) z dyszlem pozwala uzyskać lepsze wyniki tłumienia hałasu podczas pracy kompresora. Zwiększenie kanałów dolotowych i wylotowych zmniejsza straty powietrza i wpływa na uzyskanie korzystniejszych warunków pracy dla kompresora.

 

3. Górne umiejscowienie końcówki rury ssącej kompresora

Takie rozwiązanie pozwala zmniejszyć ilość zanieczyszczeń dostających się do kompresora podczas prac polowych. Przekłada się to bezpośrednio na wydłużenie żywotności kompresora.

 

4. Wcinana konstrukcja zbiornika

Wcinany zbiornik pozwala na uzyskanie mniejszej wysokości a to wpływa na zwiększenie stabilności podczas jazdy. Uzyskujemy również korzystniejsze umiejscowienie środka ciężkości. Taka konstrukcja wpływa na zmniejszenie szerokości całego wozu.

 

5. Duży rozmiar kół

Dzięki zastosowaniu dużych rozmiarów kół o średnicy ø165 cm i szerokości 75 cm poprzez zwiększenie powierzchni styku uzyskujemy mniejsze opory toczenia i zużycie oleju napędowego. Wydłuża się żywotność opony a dodatkowo minimalizujemy uszkodzenia roślin i zagęszczania gleby.

 

6. Kompresor BALLAST 16000

Kompresor Balast 16000 jest jednym z nowych produktów włoskiego producenta pomp firmy Battioni Pagani. Jest pompą przeznaczoną do ciężkiej pracy. Cechuje się bardzo dobrymi parametrami i wysoką wytrzymałością pomimo zmniejszenia masy własnej i gabarytów w porównaniu ze swoim poprzednikiem oraz innymi produktami tej klasy dostępnych na rynku.

 

Kompresor Balast 16000 jest wyposażony w nowy system chłodzenia w formie wtrysku powietrza o wysokiej wydajności umożliwiając ciągłe działanie w niskich temperaturach, w zakresie 70% próżni. Ten system chłodzenia pozwala również osiągnąć dłuższe czasy pracy przy maksymalnym ciśnieniem (95%). Kompresor Balast 16000 wyposażony jest w system awaryjny. Są to przesuwne kołnierze, które zabezpieczają kompresor przed pęknięciem łopatek wirnika oraz pęknięciem obudowy.Budowa pompy została tak zaprojektowana, aby maksymalnie usprawnić wykonanie naprawy nawet w warunkach polowych.

 

źródło: Meprozet