eHoftrac – elektryczna ładowarka Weidemann

Dzięki ładowarce eHoftrac 1160 Weidemann emisje CO2, hałas i cząsteczki sadzy w budynkach należą już do przeszłości. Teraz można pracować w środowisku wolnym od spalin. Ładowarka łączy znajome funkcje i sprawdzoną wydajność dotychczasowych maszyn Hoftrac z najnowocześniejszą technologią i ekologicznym oraz oszczędnym napędem elektrycznym.

 

Maszyny typoszeregu 11 i 12 zwykle pracują przez kilka godzin wcześnie rano i późno wieczorem w obiektach inwentarskich. Klasyczny Hoftrac 1160 jest teraz dostępny w wersji elektrycznej jako eHoftrac. Akumulator wystarcza na 2 do 5 godzin pracy, w zależności od rodzaju prac. Jest to wystarczająca wartość dla maszyn w tej klasie wydajności w normalnych warunkach pracy. Koncepcja miniładowarki eHoftrac wykorzystuje sprawdzoną przez lata w produkcji seryjnej technikę transportu poziomego. Aby naładować eHoftrac wystarczy podpiąć wtyczkę akumulatora do ładowarki.

 

Układ cyrkulacji elektrolitu (EUW)
Podczas używania i ładowania akumulatora zachodzi zjawisko elektrolizy. Woda poddana rozpadowi musi być regularnie uzupełniana (w zależności od intensywności pracy ok. raz w tygodniu). eHoftrac 1160 Weidemann ma standardowo układ cyrkulacji elektrolitu. W ten sposób można znacznie skrócić czas ładowania akumulatora. Ponadto zmniejsza się zużycie wody, obniża się temperatura ładowania, a elektrolit w akumulatorze rozkłada się równomiernie. Dzięki temu znacznie wydłużony został czas eksploatacji akumulatora.

 

Ekologia się opłaca
Zestawienie kosztów energii w średnim czasie eksploatacji maszyny pokazuje wyraźnie, że koszty maszyny z silnikiem wysokoprężnym wyraźnie przewyższają koszty eHoftrac. W obliczeniu uwzględniono koszty energii i serwisu oraz w przypadku maszyny eHotrac® wymianę akumulatora po ok. 1.200 cyklach ładowania. Można stwierdzić, że koszty zakupu eHoftrac o ok. 20% przewyższają koszty zakupu klasycznej maszyny o porównywalnych parametrach jednak amortyzują się one po ok. 2.800 godzinach pracy. eHoftrac® umożliwia za to redukcję spalin o 43%. Jeżeli dodamy do tego ładowanie prądu z własnej instalacji fotowoltaicznej, to otrzymamy bardzo zachęcające wyniki.

 

 

MDF / Weidemann