Przyczepa Poettinger Faro – większa wydajność

Wysoka jakość paszy, duża wydajność i jednocześnie małe zapotrzebowanie mocy ciągnika – to podstawowe cechy opisujące nową przyczepę Poettinger: FARO.

Poettinger stawia na wysoką jakość paszy. Innymi ważnymi założeniami przy tworzeniu nowego modelu było uzyskanie przyczepy o dużej wydajności pracy przy jednocześnie małym zapotrzebowaniu mocy z zużyciem paliwa do 50 procent mniejszym w porównaniu z innymi porównywalnymi procesami. Nowe FARO spełnia z powodzeniem wszystkie postawione zadania. Przyczepa może współpracować z ciągnikami mocy od 90 do 150 KM. Zabezpieczenie napędu wynosi 1.600 Nm. Rotor o średnicy 750 mm jest wyposażony w 7 rzędów zębów z 7 mm podwójnymi zębami i 31 nożami. Z 45 mm długością cięcia nowe Faro tnie jeszcze krócej i przez to jest jeszcze bardziej wydajne. Podłoga rusztowa jest obniżona o 150 mm. Dzięki temu możliwy jest optymalny rozładunek i zastosowanie ogumienia wielkości 17 lub 22,5 cala. Dodatkowych walorów nowej przyczepie nadaje nowy design. Wychodząc naprzeciw zróżnicowanym i indywidualnym wymaganiom klientów, Poettinger oferuje nowe Faro w postaci modeli 4010 L/D Combiline i 510 L/D. FARO 5010 L/D jest wyposażone w pełną, stalową nadbudowę z nadstawką 700 mm, jak również w regulowane trzystopniowo ramię (-0 mm/-120 mm/-210 mm). Pojemność nowej przyczepy wynosi 31 m 3. FARO 4010 L / D COMBILINE ma odpowiednią nadbudową COMBILINE.

Perfekcyjne dopasowanie do podłoża i optymalny przepływ paszy

Ceniony 6-rzędowy wahliwy podbieracz z obustronnie sterowaną krzywką zapewnia perfekcyjne kopiowanie terenu i przez co czystą paszę. Nowa jest również blacha uderzeniowa z rolką do optymalizowania przepływu paszy oraz dodatkowa rolka koła kopiującego. Rolka jest umiejscowiona centralnie z tyłu podbieracza, co umożliwia lepsze śledzenie konturów podłoża. Prowadzenie w równoległoboku dodatkowej rolki koła kopiującego, jak również niezależne od przednich kół kopiujących możliwości ustawienia stanowią jedyne i niepowtarzalne rozwiązania na rynku. Gwarantuje to stuprocentowe dopasowanie do nierówności. Rolka koła kopiującego może być ustawiona do 50 mm wyżej. Przy bardzo mokrych warunkach pracy, gdy ślad ciągnika jest głęboki w pełni widać efekty tego rozwiązania: podbieracz nie zapada się w śladzie ciągnika i jest precyzyjnie prowadzony w każdej sytuacji. Dzięki temu udało się wyraźnie zredukować udział części popielistych w paszy. Czysta pasza zwiększa wydajność mleka: decydujący czynnik sukcesu. To jedyne w swoim rodzaju rozwiązanie techniczne jest stosowane (w opcji) z powodzeniem we wszystkich przyczepach rotorowych Poettinger.

Czysta wydajność napędu i rotora

Nowe FARO jest wyposażone w potężną, jednostopniową przekładnię wstępną. Napęd rotoru następuje przez jednorzędowy 1 1/2 calowy łańcuch. W przyczepach z systemem dozowania wyłącza się tylko podbieracz. Napęd następuje przez jednostronny szerokokątny wałek przegubowy zabezpieczony 1.600 Nm. Dzięki temu nowe FARO dysponuje o 14 procent większą siłą napędu i odpowiednio większą przepustowością. Automatyczne smarowanie łańcucha zmniejsza nakłady pracy na zabiegi konserwacyjne.

Belka nożowa została zmodyfikowana. 31 noży zapewnia 45 mm teoretyczną długość cięcia: nowe FARO tnie dzięki temu o 11 procent krócej. W FARO 5010 L/D jako opcja dostępna jest rama z 6 lub 11 nożami. Nowe FARO wyposażone jest również w sprawdzone zabezpieczenie noży. Easy Move- system wychylania belki nożowej na bok przyczepy to wynalazek firmy Poettinger, który umożliwił komfortową i bezpieczną konserwacje noży. System ten jest oczywiście dostępny w FARO jako wyposażenie na życzenie.

Podłoga rusztowa została z przodu obniżona o 150 mm. Dzięki temu możliwe jest zastosowanie kół wielkości 710/35R22.5 cala, przez co przyczepa stoi prosto. Masa zielona jest przesunięta w tył, co pozwala na równomierny i optymalny rozładunek. Spada również zapotrzebowanie mocy. W opcji dostępny jest również silnik dwusuwowy. W FARO 5010 L/D dostępna jest automatyka załadunku.

FARO 4010 L / D COMBILINE

Dwufunkcyjna przednia klapa umożliwia przezbrojenie przyczepy z przyczepy silosowej do przyczepy Combi. Klapa zagęszczająca jest opcjonalnie sterowana z pulpitu elektrohydraulicznie i ustawiana w żądanej pozycji. Przednia ściana jest zmodernizowana tak, aby umożliwić dobry wgląd w przestrzeń załadunkową. Automatyka załadunku jest wyposażona w dwa punkty pomiaru. Zagęszczenie jest regulowane przez sprężyny i może być dopasowane w ten sposób optymalnie do mocy ciągnika.

Nadbudowę ramową Combiline charakteryzują mocne profile ścienne bez nabudowanych pałąków. Linki dachowe z tylną plandeką są dostępne jako opcja: dla optymalnego zabezpieczenia załadunku przy wykorzystaniu przyczepy do przewozu siana i słomy, jak również do zwiększenia pojemności przyczepy o 3 m3. Nowe, zaokrąglone błotniki pozostają zawsze czyste. Zalety są widoczne jak na dłoni: podczas przejazdu nie ma strat paszy, droga i przyczepa pozostają czyste

Prosty rozładunek

Ściana tylna przyczep typu D jest wielofunkcyjna. Są trzy możliwości ustawienia:

  • dozowanie normalne z w pełni otwartą ścianą tylną
  • dozowanie precyzyjne
  • praca z taśmą poprzeczną.

W modelach D prostoliniowy napęd dozowania z dwoma walcami dozującymi jest seryjny. Ściana tylna jest wyposażona w ruchomą blachę uderzeniową dozowania, która przy otwieraniu wychyla się również do góry, aby uniknąć strat paszy.

Podwozie i ogumienie

FARO 4010 L / D COMBILINE jest seryjnie wyposażone w 15 tonowe (13 + 2) podwozie z resorowaniem parabolicznym i ogumienie 560/45 R22,5 cala. FARO 5010 L / D jest również seryjnie wyposażone w 15 tonowe (13 + 2) podwozie z resorowaniem parabolicznym i ogumienie 500/50-17 cala.

W opcji dostępne jest również 18 tonowe (16 + 2) podwozie z resorowaniem parabolicznym i drążkami stabilizującymi 560/45 R22,5 cala. Dostępna jest również jako wyposażenie na życzenie oś skrętna do obydwu typów podwozi. Opcjonalnie w ofercie ogumienie 710/35 R 22,5 cala.

Sterowanie w modelach L odbywa się przez Direct Control, w modelach D przez Power Control. Opcjonalnie w obydwu przypadkach dostępny również bezprzewodowy Power Control lub terminal CCI.

źródło: Poettinger