SDF modernizuje zakład produkcyjny w Treviglio

 

Nowa linia montażowa oraz nowa linia lakiernicza, które zostały zainaugurowane 23 stycznia tego roku są częścią projektu, który w ciągu trzech lat przewiduje całkowitą modernizację linii montażowych ciągników, utworzenie nowej linii produkcyjnej przednich osi oraz wdrożenie nowego centrum roboczego MCM.

 

Dzięki znaczącym zmianom zaplanowanym aż do 2018 roku, koncern SDF zyska całkowicie zmodernizowany zakład produkcyjny, spełniający najwyższe standardy jakości, o dużych zdolnościach adaptacyjnych, który będzie w stanie zapewnić firmie niezależność produkcyjną w zakresie kluczowych komponentów, co jest podstawowym punktem strategii SDF.

 

Z technologicznego i przemysłowego punktu widzenia, nowa linia montażowa została wykonana poprzez wdrożenie rozwiązań całkowicie różnych od tych stosowanych w przeszłości. Przede wszystkim zrezygnowano z modelu linii opartego na przenośniku płytowym zastępując go systemem AGV – Automated Guided Vehicles, który działa z wykorzystaniem zautomatyzowanych pojazdów, pojedynczych wózków transportowych, na których montowane są ciągniki. Wózki poruszają się wzdłuż linii montażowej i są zasilane energią pola magnetycznego, które jest wytwarzane przez dwa przewody ziemne. To pole jest wykorzystywane także przez pojedyncze wózki AGV do niezależnego poruszania się wzdłuż przebiegu linii montażowej. Takie rozwiązanie zapewnia wiele korzyści. W szczególności większą niezawodność całego systemu, ponieważ ewentualna usterka jednego elementu nie powoduje zablokowania całej linii montażowej. Ponadto taki system umożliwia zaprojektowanie linii z rozwidleniami i zakrętami pozwalając na utworzenie równoległych stanowisk, które znacznie ograniczają występowanie tzw. „wąskich gardeł” obecnych w systemach konwencjonalnych. Tego rodzaju zdolność adaptacyjna przejawia się w możliwości zmiany przebiegu linii produkcyjnej bądź jej przyszłego rozszerzenia w stosunkowo prosty sposób i przy niewielkim nakładzie kosztów. Pojedyncze moduły AGV dają również możliwość realizowania montażu nieruchomego podzespołu na stanowisku, pozwalając operatorowi na wykonywanie zadań precyzyjnych. Co więcej, przyjęte rozwiązanie umożliwia zdecydowaną poprawę ergonomii stanowisk, z uwzględnieniem ogólnego bezpieczeństwa pracowników.

 

Warto również podkreślić, że dla nowej linii zastosowane zostało nowoczesne wyposażenie do wykonywania różnych operacji montażowych. Przede wszystkim, na początku linii przygotowano dwa nowe stanowiska do łączenia przekładni z silnikiem i osią przednią. Przekładnia jest umieszczana na stole podnośnika hydraulicznego, który umożliwia jej podniesienie na wysokość większą niż 2 metry w celu ułatwienia operacji montażowych pod przekładnią. Przy użyciu manipulatora o udźwigu 950 kilogramów silnik zostaje podniesiony i połączony najpierw z przekładnią, a następnie z osią przednią w celu utworzenia głównego korpusu ciągnika (powertrain).

 

Poza tym, pierwszy etap prac objął także nową linię lakierniczą. Została ona całkowicie odnowiona i umieszczona poza liniami produkcyjnymi. Takie rozwiązanie pozwoliło na poszerzenie linii montażowych i zwiększenie stanowisk roboczych dla pojedynczej linii. Nowa linia przewiduje przede wszystkim pięć różnych etapów mycia poszczególnej części w celu optymalnego przygotowania powierzchni do obróbki. Następnym etapem cyklu jest zautomatyzowane suszenie części oraz nałożenie podkładu i lakieru (obydwa preparaty są dwuskładnikowe) za pomocą robotów najnowszej generacji. Na koniec lakier jest suszony w piecu w temperaturze 80°C. Znaczna poprawa pod względem jakości i dwukrotny wzrost odporności na korozję głównego korpusu ciągnika to ogólne korzyści, jakie przynosi nowa linia lakiernicza.

 

Po zakończeniu projektu, we wrześniu 2018 roku w zakładzie produkcyjnym SDF w Treviglio, działać będą dwie bliźniacze linie montażowe obsługiwane przez jedną linię lakierniczą, których zdolność produkcyjna będzie wynosić do 100 ciągników dla każdej zmiany roboczej.

 

Źródło: SDF